آمادگی ایران برای بازگشایی مرز خسروی

سردار حسین اشتری فرمانده ناجا در دیدار با هئیت مرزبانی کشور عراق که امروز(یکشنبه) انجام شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دیدار امروز ما با فرمانده مرزبانی کشور عراق درباره برقراری امنیت و اشراف اطلاعاتی در مرزها صحبت شد.

وی افزود: کشور عراق آمادگی ارتقای امنیت در مرز‌ها را دارد و امروز امنیت در مرز‌های دو کشور خوب است.

فرمانده ناجا افزود: تحرکاتی از طرف نیرو‌های ضد انقلاب در مرز‌ها وجود داشت که توسط نیرو‌های مسلح خنثی شد و امروز در خصوص تبادل تجربیات و برگزاری دوره‌های آموزشی بین نیرو‌های مرزبانی ایران و عراق صحبت‌هایی انجام شد.

سردار اتشری ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران این آمادگی را دارد که برای نیرو‌های مرزبانی کشور عراق در مرز‌ها دور‌ه‌های آموزشی تخصصی برگزار کند.

وی افزود: در رابطه با هرچه بهتر برگزار شدن مراسم اربعین حسینی هم صحبت شد تا زائران بتوانند به راحتی در مرز‌ها تردد داشته باشند و امنیت مانند سال‌های گذشته برقرار باشد.

فرمانده ناجا افزود: جمهوری اسلامی ایران در خصوص بازگشایی مرز خسروی آمادگی خود را اعلام کرده است و اگر کشور عراق هم بتواند امنیت زائران را فراهم کند، امسال این مرز باز می‌شود که البته صحبت برای بازگشایی مرز خسروی باید بین وزارت امور خارجه کشور عراق و دستگاه دیپلماسی کشور ما انجام شود.