آغاز طرح خرید خدمات آموزشی سال ۹۸ـ۹۷

با حضور مدیران کل مدارس غیردولتی، فنی وحرفه‌ای، دفتر ابتدایی و معاونین و نمایندگان مرکز نیروی انسانی، دفتر کاردانش، دفتر متوسطه اول و دوم و دفتر بودجه، طرح خرید خدمت آموزشی، آسیب‌شناسی شد.

در جلسه مقرر شد مرکز نیروی انسانی تعهدات مورد نیاز مناطق را ظرف مدت یک هفته ارائه و پس از موافقت‌های دفاتر مربوطه، زمینه انعقاد قرارداد در سال آینده صورت پذیرد.

در این مراسم اعلام شد: سال‌های گذشته ردیف بودجه خاصی برای این طرح در نظر گرفته نشده بود و پرداخت‌های طرح از محل اعتبارات کیفیت بخشی پرداخت می‌شد ولی در سال ۹۷ ردیف مشخص اعتباری معادل ۳۰۰ میلیارد برای آن پیش بینی شده است که در صورت کسر سهم مناطق محروم در صورت اختصاص ۱۰۰ درصدی، ۲۹۱ میلیارد اعتبار برای این مهم در نظر گرفته می‌شود.

مجید طهرانیان مدیرکل مدارس و مراکز غیر دولتی نیز در این جلسه به اهمیت این طرح اشاره کرد و گفت در صورتی که ضعف‌های طرح شامل «تطبیق واقعی هزینه‌های مؤسسان با مبالغ تعیین قرارداد»، «اختصاص به موقع بودجه و ارائه آن به مؤسسان»٬ «نظارت صحیح بر روند اجرای طرح» و «انتخاب و آموزش معلمان استخدامی» صورت پذیرد، این طرح یکی از بهترین طرح‌های برون رفت آموزش‌ و پرورش از چالش‌هاست.