اولویت ما ادامه تحصیل در ایران است
فاطمه ملکی نفر اول گروه علوم انسانی  می خواهم باعث افتخار نظام اسلامی باشم نفر اول گروه علوم انسانی از تهران با اشاره به اینکه با تلاش و مداومت خستگی ناپذیر توانستم در کنکور به موفقیت برسم، گفت: لطف خدا شامل حالم شد تا بدون سهمیه رتبه نخست را کسب کنم و می خواهم باعث افتخار نظام اسلامی باشم. 
وی ادامه داد: توصیف آن لحظه که فهمیدم رتبه نخست را کسب کرده ام، قابل بیان نیست اما بعد از اعلام نتایج حس کردم پاداش پشتکار و تلاشم را دریافت کرده ام و این بسیار برایم ارزشمند بود.  ملکی تصریح کرد: یکی از مسائلی که منجر به موفقیتم در کنکور شد به حمایت های خانواده و بهره گیری از مشاوره معلمانم بازمی گردد و معتقدم در این مسئله لطف خدا شامل حالم شد تا بدون سهمیه رتبه نخست را کسب کنم چون مدام دعا می کردم و به همه ائمه توسل کردم و خوشحالم تلاش هایم در این مسیر موثر واقع شد. 
وی اظهار کرد: همه چیز از خود ما شروع می شود، اگر بخواهیم و توکلمان به خدا باشد، می توانیم به آنچه در فکرش هستیم، دست یابیم و در این صورت رسیدن به اهداف دور از دسترس و یا دور از انتظار نخواهد بود. 
نفر اول گروه علوم انسانی درباره انتخاب رشته در دانشگاه گفت: میخواهم در رشته روانشناسی دانشگاه تهران به تحصیل بپردازم چون این رشته را دوست دارم و فکر می کنم از این طریق می توانم فرد مفیدی باشم .  
***
نفر سوم گروه علوم انسانی:  
علوم انسانی امروز مهجور واقع شده است 
نفر سوم گروه علوم انسانی گفت: انگیزه ام برای موفقیت در کنکور، تلاش برای پیشرفت کشورم از منظر علوم انسانی بود که امروزه مهجور واقع شده در حالی که این مولفه می تواند بسترساز توسعه ملی باشد.
علی مرتضی‌قلی اظهار کرد: موفقیت در کنکور علوم انسانی برایم اهمیت داشت به همین علت تلاش کردم وقتم را صرف مطالعه کنم تا به نتیجه دلخواه دست پیدا کنم و همین اتفاق هم رخ داد.
 وی افزود: پیش از برگزاری آزمون کنکور تصورم این بود که رتبه ام زیرصد باشد اما بعد از آزمون حدس می زدم، رتبه ام زیر ده شود. 
وی  افزود: این را هم باید بگویم، در مسیر موفقیت، خانواده واقعا کمک حالم بودند، محیط خانه را آرام می کردند و در واقع فضا را به گونه ای مهیا می کردند که بتوانم در آرامش فقط بر روی کنکور تمرکز کنم. 
مرتضی‌قلی یادآور شد: در طول دوران تحصیل جزء نفرات برتر بودم و حالا بعد از موفقیت در کنکور تصمیم دارم در رشته حقوق تهران به تحصیلم ادامه بدهم. 
وی با اشاره به روش افراد مختلف برای موفقیت، ادامه داد: روش افراد برای موفق شدن در هر زمینه ای با دیگری متفاوت است. برخی معتقدند، برای قبولی در کنکور نباید به سراغ فضای مجازی رفت اما عده ای چنین اعتقادی ندارند، به عنوان مثال میزان استفاده و حضور من در فضای مجازی به قاعده است البته چه قبل و چه بعد از کنکور استفاده ام از فضای مجازی گسترده و زیاد نیست و فکر می کنم اگر در حد معقول از این فضا استفاده کنیم، لطمه ای 
به درسمان نمی زد. 
***
نفر دوم گروه آزمایشی علوم تجربی در گفت و گو با رسالت: تحصیل در ایران را به خارج از کشور ترجیح می دهم
علی عبدالله زاده اظهار کرد: تقریبا از همان سال دوم دبیرستان مطالعه برای کنکور را آغاز کردم اما به صورت جدی در سال سوم دبیرستان، تمام تمرکزم را بر روی آزمون سراسری گذاشتم. 
وی عنوان کرد: در هیچ کلاسی خارج از مدرسه شرکت نکرده و معلم خصوصی هم نداشته ام و اتفاقا برخلاف تصور دیگران به کلاس کنکور هم نرفته ام اما همزمان با شرکت در آزمون های 
آزمایشی از کتاب های تست هم استفاده می کردم و فکر می کنم لزوما برای موفقیت در آزمون سراسری نباید به کلاس کنکور رفت. 
وی ادامه داد: برای مطالعه دروس بین 8 تا 10 ساعت در روز وقت می گذاشتم و زمان هایی که به مدرسه می رفتم روزانه 6 ساعت منابع درسی را مطالعه می کردم و در این مسیر تلاش و پشتکار را سرلوحه کار خودم قرار دادم. 
 نفر دوم گروه آزمایشی علوم تجربی با بیان اینکه از همان ابتدا جزء دانش آموزان درس خوان بودم و در مدرسه تیزهوشان تحصیل می کردم، گفت: برای موفقیت علمی برنامه ریزی داشتم و حتی حضورم در فضای مجازی را کاهش داده بودم تا بتوانم مطابق برنامه ریزی پیش بروم و به اهدافم برسم. 
عبدالله زاده درباره تحصیل در خارج از کشور، اظهار کرد: بعید است که بخواهم در آینده، خارج از کشور تحصیل کنم، دوره عمومی و تخصصی را می خواهم در کشور خودم تحصیل کنم و هیچ دلیلی برای مهاجرت نمی بینم، ضمن که ایران را ترجیح می دهم. 
***
نفر اول گروه علوم ریاضی و فنی در گفت و گو با رسالت:  از فضای مجازی باید درست استفاده کرد
وی  گفت: اهل فضای مجازی هستم و این فضا را مانعی برای موفقیت نمی دانم. وقتی انگیزه لازم برای درس خواندن وجود داشته باشد، وجود فضای مجازی نمی تواند مشکلی ایجاد کند. 
علیرضا شاطری اظهار کرد: احتمال می دادم که در کنکور رتبه تک رقمی داشته باشم اما فکر نمی کردم، رتبه نخست را کسب کنم و وقتی نتایج را فهمیدم، اول باور نمی کردم و بعد دیدم واقعیت دارد و خیلی خوشحال شدم. 
نفر اول گروه علوم ریاضی و فنی بیان کرد: در دوران تحصیل جزء شاگردان ممتاز نبودم. صرفا شروع به مطالعه کردم و در ادامه راه مسیرم برایم روشن شد و از طریق مطالعه منابع درسی و تست زنی متوجه شدم در چه بخش هایی ممکن است، سوالات به چه شکلی مطرح شود. 
وی درباره نقش کاهش استفاده از فضای مجازی در موفقیت کنکور گفت: اهل فضای مجازی هستم و این فضا را مانعی برای موفقیت نمی دانم به شرط اینکه از آن درست استفاده کنیم. من به هنگام مطالعه، تلفن همراهم کنارم بود و همزمان پاسخ پیام ها را هم می دادم. وقتی انگیزه لازم برای درس خواندن وجود داشته باشد، وجود فضای مجازی نمی تواند مشکلی ایجاد کند.  
***
نفر دوم گروه علوم ریاضی و فنی در گفت و گو با رسالت:  در انتخاب رشته تحصیلی باید به بازارکار فکر کرد
وی  گفت: رفتن به کلاس کنکور مسئله ای با اهمیت و ضروری نیست و آنچه بیش از همه موفقیت فرد را در کنکور تضمین 
می کند، برنامه ریزی است.
سیدمحمد صادق کشاورزی با اشاره به کسب رتبه دوم در گروه ریاضی اظهار کرد: انتظار داشتم رتبه اول را در گروه علوم ریاضی و فنی کسب کنم اما دوم شدم و برای اینکه بتوانم در کنکور موفق باشم بازی های رایانه ای را از اول دبیرستان تا آخر سال سوم کنار گذاشتم و در مجموع از فضای مجازی هم استفاده زیادی 
نمی کردم و سال سوم دبیرستان از این فضا صرفا برای کارهای مربوط به مدرسه استفاده می کردم. 
وی با تاکید براینکه کاهش استفاده از فضای مجازی یکی از عوامل موفقیتم در کنکور است، تصریح کرد: روزی 14 ساعت برای مطالعه کتب درسی وقت گذاشتم و به کلاس کنکور هم نرفتم و تمام آموزش هایم محدود به مدرسه و تست زنی بوده است.
نفر دوم گروه علوم ریاضی در پاسخ به این سوال که چقدر برای قبولی در کنکور و موفقیت در رشته تحصیلی خود انگیزه داشته، عنوان کرد: سال گذشته به صورت ناگهانی المپیاد کامپیوتر قبول شدم و اتفاقات مختلف باعث شد که احساس کنم توانایی کسب رتبه در کنکور را دارم و فقط باید تلاش کنم. در واقع این حس توانستن در وجودم نهادینه شده بود. 
کشاورزی گفت: در رشته مهندسی کامپیوتر می خواهم تحصیل می کنم و فقط به خاطر علاقه قصد این کار را دارم و به درآمدزا بودن یا نبودن این رشته فکر نکرده ام، البته به نظرم میان علاقه و درآمدزا بودن یک رشته باید تعادلی برقرار شود، یعنی از یک سو به درآمدزایی و از سوی دیگر به علائق باید توجه کرد. 
وی ادامه داد: گاهی ما رشته ای را انتخاب می کنیم که نسبت به آن علاقه کمتری داریم اما درآمدزاست و بازار کار بهتری دارد و از طرف دیگر رشته ای که به آن علاقمندیم دارای بازار کار لازم نیست، برهمین اساس تصور می کنم میان این مولفه ها باید تعادلی ایجاد کرد و علاقه و درآمد را باهم دید.