جزئیات بیشتر از لایحه بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۸

علی الهیار ترکمن، معاون توسعه و پیشتیبانی آموزش و پرورش در جلسه بررسی برنامه ها و فعالیت پیش روی معاونت پشتیبانی که با حضور مدیران کل معاونت توسعه مدیریت و 32 معاون پشتیبانی کشور تشکیل شد، گفت: یکی از مهم ترین فعالیت های پیش روی این حوزه، تنظیم لایحه بودجه سال 1398 است؛ باید تمامی استان ها نسبت به تشکیل کارگروه های استانی اقدام و برای این امر مهم آمادگی کامل داشته باشند.

الهیار ترکمن افزود: احتمال دارد امسال بودجه عملیاتی به صورت استانی تهیه و تنظیم گردد که لازمه آن داشتن اطلاعات دقیق و آگاهی کامل از برنامه ها، فعالیت ها و اولویت های استانی و ملی است.

وی گفت: اگرچه هنوز بخشنامه بودجه تدوین و تصویب نشده است اما وظیفه کارگروه بودجه 98 در وزارت آموزش و پرورش احصاء عملکرد ردیف های بودجه ای، بررسی تبصره های بودجه، اخذ نظرات بودجه ای تهیه گزارشات مربوطه می باشد. در این خصوص صاحب نظران ، مدیران و فرهنگیان عزیز می توانند نظرات کارشناسی خود را به ادارات کل استان ها و یا دفتر اداره کل بودجه این معاونت ارائه نمایند.

وی افزود: در لایحه بودجه سال 1398 چه به صورت استانی و چه به صورت ملی، توجه به استان ها با رویکرد مدرسه محوری از اهم اهداف وزارت آموزش و پرورش می‌باشد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: در خصوص بیمه تکمیلی کارگروه مربوطه به جمع بندی ها و نتایجی دست یافته که به زودی با بیمه ها وارد مذاکره و آنچه به صلاح و صرفه فرهنگیان عزیز می باشد را عملیاتی می نماید.

الهیار در خصوص راه اندازی باشگاه پیشکسوتان اظهار داشت: راه اندازی این مراکز و فعال سازی آن نقشی به سزا در تقویت روحیه فرهنگیان بازنشسته ، که قشر زحمت کش و فرهیخته جامعه هستند خواهد داشت، از این رو در حال حاضر در 5 استان کشور این پروژه در حال تکمیل و راه اندازی است و امید است در سایر استان ها نیز به مرور و با توجه به منابع و امکانات موجود راه اندازی شود.

علی الهیار ترکمن اذعان داشت: یکی دیگر از فعالیت های در دست اقدام این معاونت، ساماندهی و ارتقاء کیفیت و کمیت مراکز آموزشی رفاهی خدماتی و درمانی فرهنگیان می باشد که با کمک اداره کل تعاون و رفاه و مشاورین معاونت، طرح مدون و تحولی این مراکز تهیه و در دستور کار قرار می‌گیرد وی گفت: خدمات این مراکز باید در شأن و منزلت فرهنگیان عزیز ارتقاء یابد تا قطره ای از تلاش های بی شائبه آنان جبران شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش افزود: در حال حاضر 345 مرکز آموزشی رفاهی خدماتی در حال خدمت رسانی به فرهنگیان سراسر کشور می باشد که می بایست در یک بازه زمانی مشخص کیفیت خدمات خود را ارتقاء داده و طرح توسعه فعالیت های خود را تدوین نمایند.