افزایش دو میلیون نفری مشترکان آب شهری

صنعت آب و فاضلاب در چهار دهه اخیر توانسته است با توسعه طرح‌های آبرسانی روستایی، شبکه‌های توزیع و خطوط انتقال آب شهری و روستایی، شبکه‌های جمع آوری و انتقال فاضلاب شهری، افزایش تعداد تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب و غیره نقش مهمی در توسعه، آبادانی و پیشرفت کشور داشته باشد.

بررسی عملکرد حوزه آب شهری حکایت از آن دارد که با تلاش‌های صورت گرفته از سوی صنعت آب و فاضلاب کشور جمعیت تحت پوشش آب شهری تا ابتدای تیرماه سال جاری به ۹۹.۴۶ درصد رسیده است و دو هزار و ۷۰۰ مشترک آب شهری ابتدای انقلاب در اوایل دولت یازدهم به بیش از ۱۴ میلیون مشترک و تا پایان سال گذشته به ۱۶ میلیون و ۲۷۱ هزار نفر رسیده است که براین اساس طی دولت تدبیر و امید حدود دو میلیون نفر بهمشترکان آب شهری افزوده شده است.

بررسی عملکرد حوزه آب شهری حکایت از آن دارد که به دلیل رشد روزافزون جمعیت و افزایش تقاضای آب در شهر‌ها حدود ۲۹ هزار و ۴۳۰ هزار کیلومتر خطوط انتقال آب شهری تا ابتدای تیرماه سال جاری در کشور ایجاد شده است که دو هزار و ۴۳۶ کیلومتر آن مربوط به دولت تدبیر و امید بوده است.

همچنین طول شبکه توزیع آب شهری در ابتدای انقلاب حدود ۲۴ هزار کیلومتر بوده است که این رقم در ابتدای دولت یازدهم به ۱۴۱ هزار و ۴۱۰ کیلومتر و تا ابتدای تیرماه سال جاری به ۱۵۴ هزار و ۳۵۰ کیلومتر رسیده است.