به گزارش تابناک، کمکم کنید تا رانندگی یاد بگیرم و رانندگی کنم . این درخواست یک زن عربستانی از مخاطبان اینترنتی خود در سال ۲۰۱۱ میلادی است . اما آنان کار سختی در این زمینه پیش روی دارند.چون باید با جان خویش بازی کنند در تصادفاتی ساختگی که ماموران سعودی برای آنان طراحی کرده اند.

شب گذشته یک از همین زنان که در کمپین مبارزه علیه ممنوعیت رانندگی در عربستان فعالیت می کند در یک حادثه رانندگی در بیابان های عربستان کشته شد.

بر اساس این گزارش در عربستان که تنها کشور جهان است که زنان حق رانندگی ندارند، آنان از ترس مقامات حکومتی در جاده های بیابانی این کشور رانندگی می کنند و هرازگاهی چنین اتفاقاتی نیز برای آنان پیش می آید.
بیشتر از این هم یکی از زنان عربستانی که ویدیویی از رانندگی کردن خود در عربستان را بر روی سایت های خبری گذاشته بود، توسط مقامات عربستانی زندانی شد. وی پیش از زندانی شدن و پیش از رانندگی کردن مطلبی را در صفحات اینترنتی منتشر کرده بود و از مخاطبان خواسته بود که به هر نحو ممکن است رانندگی کردن را به وی بیاموزند تا وی بتواند در این کشور از این حق خود برخوردار شود.

در مقابل زنانی مثل شریف، مردان و ماموران سعودی صفحاتی را در شبکه های اجتماعی اینترنتی به راه انداخته اند و خواستار ادامه ممنوعیت رانندگی زنان شده اند.

گزارش ها حاکی از این است که در سال ۲۰۱۰ ، نیز حدود ۱۱ زن دیگر هم در چنین تصادفات ساختگی کشته شده اند.