به گزارش مهر، براساس آمار و اطلاعات موجود، کشورمان در میان ۱۴ کشور منطقه از نظر گستردگی واحدهای پستی رتبه نخست را به خود اختصاص داد و پس از ایران نیز کشورهای پاکستان و ترکیه در رتبه های دوم و سوم جای گرفتند.

هم اکنون تعداد واحدهای پستی در ایران ۶.۵ برابر میانگین منطقه و بیش از ۵ برابر میانگین جهانی است که بیانگر وضعیت قابل قبول واحدهای پستی در مقایسه با سایر کشورها است.

شرکت پست ایران توانسته با ایجاد واحدهای پستی در نقاط مختلف کشور، گسترده ترین زنجیره خدمات رسانی در سراسر کشور را فراهم کند و به واسطه گستردگی این واحدهای پستی توانسته پوشش جمعیتی مناسبی را در کشور محقق کند؛ بر این اساس ایران با داشتن یک واحد پستی به ازای بیش از ۴۲۰۰ نفر، رتبه ۲۸ را در سطح جهان به خود اختصاص داده است.

در ارزیابی این شاخص، ۱۲۱ کشور جهان و ۱۲ کشور منطقه خاورمیانه و آسیای میانه مورد بررسی قرارگرفته که ایران رتبه دوم منطقه را در این حوزه کسب کرده است.

یکی دیگر از شاخصهایی که از سوی اتحادیه جهانی پست - UPU - مورد توجه قرار گرفته، شاخص " ترافیک به ازای هر کارمند " است که در این حوزه نیز شرکت پست ایران توانسته رتبه دوم را در میان ۱۱ کشور منطقه به خود اختصاص دهد و کشورهایی نظیر ترکیه، قطر و لبنان در جایگاههای بعد از ایران در منطقه قرار دارند.

برهمین اساس، سرانه ترافیک هر کارمند پست در ایران " یک و نیم " برابر میانگین منطقه و " یک و سه دهم " برابر میانگین جهانی است.

بررسی های صورت گرفته در جذب ترافیک پستی به دلیل عدم وجود اطلاعات کشورها در بانک اطلاعاتی UPU براساس آمارهای سال ۲۰۰۹ است.