غوغای مرگ تلخ دختر ۱۴ ساله در بیمارستان معروف یزد! +عکس

دکترنوری شادکام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: روز گذشته کمیته فوق العاده درمان استان برای بررسی این موضوع با حضور متخصصان قلب، جراحی، صاحب نظران و پزشکی قانونی و همچنین افرادی که در روند بیماری مداخله داشته اند در بیمارستان افشار تشکیل و این موضوع مورد تجزیه و تحلیل دقیق قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ۱۲ ساعت، دوربین‌های فیلمبرداری اورژانس افشار مورد بررسی قرار گرفت، افزود: اعضای کمیته یاد شده به این نتیجه رسیدند که کادر درمانی اورژانس بیمارستان افشار می‌توانست بهتر و دقیق‌تر در مورد این بیمار هم در بحث تشخیص و هم درمان عمل کند.

نوری شادکام تصریح کرد: همچنین پرونده برای تعیین میزان قصور و درصد آن به نظام پزشکی استان ارسال شد و والدین بیمار نیز می‌توانند از طریق دادسرا پیگیر پرونده باشند.

وی یادآوری کرد: دانشگاه علوم پزشکی برای جلوگیری از تکرار موارد مشابه، تغییرات ساختاری در اورژانس افشار اعمال و جابجایی‌هایی در سطح سرپرست اورژانس، پزشکان و پرسنل انجام داد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: به مردم اطمینان می‌دهم که با تدابیر اندیشیده شده، دیگر شاهد تکرار اینگونه اتفاقات تلخ، در هیچ یک از بیمارستان‌های استان و اورژانس‌ها نخواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه وظیفه ما خدمت به مردم و دفاع از حقوق بیمار و تمام مراجعه کنندگان به مراکز درمانی است، افزود: معاینه و درمان بیماری که به مراکز درمانی مراجعه می‌کند باید در اسرع وقت، در کمترین زمان ممکن، با بهترین خدمات، کمترین هزینه و حفظ کرامت انجام شود.

یک قصور پزشکی هم نباید رخ دهد

وی با بیان اینکه مرجع تشخیص قصور پزشکی دادسرا، نظام پزشکی و پزشکی قانونی است، افزود: معتقدم حتی یک قصور پزشکی نباید رخ دهد، زیرا ما مسئول جان بیماران هستیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: امروز هم دستورالعملی به بیمارستان‌های دولتی و خصوصی استان ابلاغ شد تا کمیته نظارت خود را فعال‌تر و در این زمینه ورود جدی تری داشته باشند.

وی تصریح کرد: قرار نیست در سیستم درمانی، توجیه کنیم یا اشتباه خود را بپوشانیم، اگر ضعفی وجود دارد باید بپذیریم و برای رفع آن اقدام کنیم.

۱۴ بیمارستان دولتی در یزد زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی این استان است و در مجموع ۱۳۲ مرکز بهداشتی، درمانی شهری در استان یزد فعال هستند.