امکان تأخیر مجدد در افتتاح خط 6 مترو وجود دارد؟

علی امام‌ مدیر عامل شرکت راه آهن‌ شهری تهران و حومه با اعلام این خبر که 10 کیلومتر جنوبی خط 6 متروی‌ تهران تا پایان آبان سال جاری افتتاح می‌شود گفت: حدفاصل‌ ایستگاه دولت‌ آباد تا ایستگاه امام حسین(ع) با 4 ایستگاه افتتاح خواهد شد.

وی تأخیر در افتتاح خط 6 متروی تهران را عدم توازن در تخصیص‌ بودجه کار ساختمانی‌ و تجهیزات مترو دانست و گفت: بخش ساختمانی تمام طول خط 6 متروی تهران 92 درصد پیشرفت داشته است و متأسفانه با یک تفاوت چشمگیر‌ بخش تجهیزات تنها 10 درصد پیشرفت داشته است و در مجموع خط 6 متروی تهران‌ 63 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

امام با بیان اینکه طول خط 6 متروی تهران 32 کیلومتر است گفت: بر اساس برنامه در این مسیر 27 ایستگاه تا پایان سال 98 افتتاح خواهد شد.

مدیر عامل راه آهن‌ شهری تهران و حومه با اشاره به اینکه 2 هزار و 400 میلیارد تومان بودجه اختصاصی به پیمانکاران ساختمانی‌ متروی خط 6 بوده است گفت: متأسفانه بودجه لازم برای تأمین بخش تجهیزات در نظر گرفته نشد.

وی در پاسخ به این سئوال که با توجه به نوسانات ارزی آیا امکان تأخیر مجدد در افتتاح خط 6 مترو وجود دارد یا خیر گفت: بخش ساختمانی خط 6 مترو رو به اتمام است با وجود اینکه سهم خرید کالای خارجی در این بخش کم است و پیش از نوسانات ارزی 92 درصد از این بخش تکمیل شده است.

امام افزود: نوسانات ارزی بر افزایش بهای کار تمام شده بخش تجهیزات تأثیرگذار خواهد بود برای چاره‌اندیشی در این خصوص افزایش سهم شرکت‌‌های داخلی ساز از تمهیدات ما است.