افتتاح المان یادمان شهدای وزارت نیرو در بهشت زهرا (س)

آیین رونمایی از یادمان شهید دکتر حسن عباسپور و ۵۳۰ شهید صنعت آب و برق، همزمان با هفته دولت با حضور دکتر رضا اردکانیان وزیر نیرو، حجت الاسلام سید محمدعلی شهیدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و دکتر سعید خال مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) و شهردار حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد.

 

این یادمان با پیشنهاد سازمان بهشت زهرا (س) به وزارت نیرو ساخته و طرح آن طی فراخوانی عمومی از بین طرح‌های ارائه شده انتخاب شده است.

 

مرادی، مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران در این مراسم اظهار داشت: سال گذشته همزمان با تشییع پیکر مطهر شهید حججی و با پیشنهاد سازمان بهشت زهرا (س) که در سال‌های اخیر جهت برپایی و احداث المان‌هایی با هدف ترویج و تثبیت راه و نام شهدا گام‌های موثر داشته است، کلنگ احداث این یادمان زده شد که در نهایت طرح فعلی انتخاب و احداث شد.

 

وی با اشاره به یادمان افتتاح شده گفت: طرح فعلی با شمایلی از دکل برقی در بالای محراب و نمادی از سد در پایین دارای هشت محل سرریز آب است نماد ۸ سال دفاع مقدس و حوزه‌های مختلف وزارت نیرو اشاره دارد.

 

گفتنی است در این مراسم سردار نادر ادیبی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور و سردار سید مجید هاشمی دانا معاون روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز حضور داشتند.

 

این نماد در مجاورت گلزار شهدای بهشت زهرا (س) تهران با هدف ترویج و تثبیت حضور مهندسین جوان ایرانی در صحنه‌های مختلف به ویژه ۸ سال دفاع مقدس بر پا شده است.