خبرهای خوب سفر یک روزه سعیدی‌کیا برای مردم قلعه گنج

پس از انتخاب شهرستان قلعه گنج استان کرمان به عنوان الگوی اجرای طرح آبادانی و پیشرفت در کشور و حمایت های همه جانبه مسئولان محلی و استانی از این اقدام که با محوریت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به جریان افتاد، اکنون این شهرستان در مسیری قرار گرفته است که حاصل آن چیزی جز توسعه پایدار قلعه گنج نخواهد بود.

از سال 1393 که طرح آبادانی و پیشرفت شهرستان قلعه گنج آغاز شد تا کنون در این شهرستان طرح هایی چون تغییر الگوی کشت کشاورزی، احداث کارخانه های متناسب با توانمندی های شهرستان، ایجاد صنایع تبدیلی متعدد، احداث صندوق های پولی خرد و... به اجرا درآمده و نیز بسیاری از زیرساخت های بنیادی شهرستان مثل جاده، تأسیسات عمرانی و ساختمانی مورد بازسازی قرار گرفته است.

همچنین حمایت از اشتغال نیروهای جوان، حمایت از افراد بی بضاعت، حمایت از نخبگان علمی و ورزشی نیز از دیگر اقداماتی است که در این شهرستان مورد تأکید نهادهایی چون بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی قرار گرفته است که نتایج مثبت آن را به خوبی می توان در این شهرستان محروم مشاهده کرد.

صرف نظر از همه اقدام هایی که با هدف توسعه و آبادانی این شهرستان دنبال می شود، از جمله وعده هایی که پیش تر محمد سعیدی کیا، رئیس بنیاد مستضعفان به مردم این منطقه از کشور داد، حضور ماهانه در این شهرستان و پیگیری مستقیم طرح های عمرانی و زیرساختی قلعه گنج بود؛ وعده ای که خود عامل موثری است که روند اجرای طرح و پروژه های توسعه ای منطقه را تسریع بخشیده است.

در روزهای اخیر همزمان با آغاز هفته دولت، دوباره رئیس سازمان بنیاد مستعضعفان بر اساس همان وعده حضور ماهانه در شهرستان قلعه گنج به این شهرستان سفر کرد و در جریان این سفر نیز مجموعه از اقدامات توسعه ای دیگر را افتتاح و یا مورد پیگیری جدی قرار داد.

روز یکشنبه رئیس بنیاد مستضعفان در وعده دیدار هرماه خود با مردم قلعه‌گنج ضمن بازدید ازمنطقه چاه داد خدا به همراه جمعی از مسئولان، شهرداری چاه دادخدا را افتتاح کرد تارسما این بخش به شهر تبدیل شده و در آغاز فصلی جدید از تحول و شکوفایی قرار گیرد.

در این بازدید که معاون استانداری کرمان، امام جمعه قلعه‌گنج و امام جمعه اهل تسنن، دکتر احمد حمزه نماینده مردم پنجشهرستانجنوبکرمان، مهندسموسیبرزگریمدیرعاملبنیادعلویوفرماندار نیز حضور داشتند،  آبرسانی به روستاهای باغک و افتتاح جاده این روستا نخستین طرحی بود که افتتاح شد.

نیروگاه خورشیدی شهرستان قلعه گنج که با اعتباری بالغ بر شش میلیارد تومان تأسیس شده بود نیز با حضور رئیس سازمان بنیاد مستضعفان رسماً افتتاح شد؛ نیروگاهی که قرار است در ماه و سال های آینده تا یک هزار مگاوات برق تولید کرده و در اختیار مردم منطقه قرار دهد.

مراسم کلنگ زنی پروژه عمرانی ساختمان اداری و امدادی جمعیت هلال‌احمر شهرستان قلعه‌گنج از دیگر برنامه هایی بود که روز یکشنبه در دستور کار مهندس سعیدی کیا قرار گرفت و به مناسبت هفته دولت آئین کلنگ زنی آن انجام شد؛ افتتاح اداره ای که با توجه به رواج پدیده کپرنشینی در شهرستان قلعه گنج و استفاده از مصالح قابل اشتعال از قبیل شاخ و برگ درختان در ساخت خانه‌های مردم به ویژه در بافت روستایی و بروز حوادث ناگوار چون آتش سوزی برای این منطقه بسیار الزامی بود و تا کنون نسبت به تأسیس آن غفلت شده بود.

این همه برنامه های سفر یک روز رئیس بنیاد مستضعفان نبود و در ادامه مهندس سعیدی‌کیا، کلنگ سردخانه ۲۵۰۰ تنی چند منظوره محصولات کشاورزی و سالن بسته‌بندی را به زمین زد؛ طرحی که با وام خوداشتغالی بنیاد به یکی از اهالی شهرستان کلید خورده است و قرار است که خیلی زود زمینه اشتغال بیش از 10 نفر از اهالی منطقه را فراهم کنم.

همچنین راه‌اندازی خط تولید کارخانه شیرپاک از مهم‌ترین طرح‌هایی بود که در سفر کاری مهندس سعیدی‌کیا انجام شد؛ کارخانه ای که با هدف اشتغال‌زایی و ایجاد بازار برای بزداری‌های محلی و بزهای مورسیا در حال پرورش در منطقه راه‌اندازی شده است و می تواند در آینده زمینه توسعه اقتصادی منطقه و اشتغال جوانان شهرستان قلعه گنج را به شکل محسوسی تقویت کند.

انتظار این است که با اجرای طرح های فوق الذکر و نیز پیگیری های مداومی که از سوی مسئولان ارشد بنیاد مستضعفان دیده می شود در آینده نزدیک روند توسعه شهرستان محروم قلعه گنج روند شتابانی به خود بگیرد و خیلی زود به الگویی بی نظیر برای توسعه دیگر مناطق کشور تبدیل شود؛ نقشه راهی که تا کنون بخش زیادی از آن پیموده شده  و روندهای مثبت فراوانی را در منطقه رقم زده است.