فراهم شدن امکان تحصیل ۴۵ هزار بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان

در پی درج مطلبی در این خبرگزاری با عنوان «تنوع مدارس موجب تبعیض شده است/ وجود 100 هزار بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان» به نقل از  محمدباسط درازهی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در برنامه تلویزیونی پرسشگر، اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان توضیحاتی را ارائه کرد.

در این توضیحات آمده است: همان‌گونه که استحضار دارید سیاست وزیر آموزش و پرورش در سال‌های اخیر کاهش تنوع مدارس و ایجاد فرصت برابر آموزشی است که سیاست حذف آزمون‌های نمونه و تیزهوشان از جمله رفع این گونه تبعیضات بوده است.

در خصوص وجود 100 هزار بازمانده از تحصیل نیز لازم است بدانید از سال 92 تاکنون برنامه‌های مدونی با کمک همه دستگاه‌های اجرایی استان و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور از جمله سند توسعه عدالت آموزشی و شتاب‌بخشی سوادآموزی منعقد و اجرایی شده است که در همه آنها به دنبال افزایش پوشش تحصیلی بوده‌ایم به نحوی که در سال 92، 530 هزار دانش‌آموز در استان مشغول به تحصیل بوده و هم اکنون قریب به 730 هزار دانش آموز در 7 هزار مدرسه به تحصیل مشغول می‌باشند.

 از مجموع 103 هزار کودک بازمانده از تحصیل بر اساس امکانات موجود استان با روش‌های میدانی توسط مدیران مدارس و مراجعه خانه به خانه( برای 45 هزار بازمانده زمینه حضور در مدرسه فراهم) شده است و پوشش صددرصد آن نیازمند عزم ملی دولت و مجلس در اختصاص اعتبارات ویژه است.

استان سیستان و بلوچستان در شرق و جنوب شرق ایران واقع شده و 11 درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده است و از پراکنده‌ترین استان‌های کشور است که این امر خدمت‌رسانی در تمامی زمینه‌ها را به نوعی با مشکل مواجه کرده است اما ما در آموزش و پرورش برای پوشش تحصیلی در تمامی نقاط استان تلاش کرده و خواهیم کرد.