به گزارش مهر، سیدحامد علم الهدی جانشین کمیته تقریب مذاهب اسلامی ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی در نشست خبری روز شنبه ۸ بهمن ماه با اشاره به تقارن هفته وحدت و دهه فجر گفت: آیین های ویژه بزرگداشت سی و سومین سالگرد پیروز انقلاب اسلامی و هفته وحدت فرصت دوباره برای تجلی حضور روحانیون شیعه و سنی در دفاع از اسلام و انقلاب است.

وی با تبریک ماه ربیع الاول و میلاد حضرت رسول(ص) یادآور شد: برگزاری جشن میلاد پیامبر اسلام و امام صادق(ع) در میان شیعیان ایران هر سال برگزار می شود و ضرورت دارد این بزرگداشت هرسال بیشتر شود.

برخی شبکه های اسلامی در پی اختلاف افکنی میان شیعه و سنی هستند

حجت الاسلام علم الهدی با تأکید بر ضرورت وحدت شیعه و سنی در مقابل دشمنان اسلام یادآور شد: فتوای مقام معظم رهبری در مورد حرمت اهانت به همسران رسول الله(ص) و مقدسات مذاهب اسلامی در دنیا بازتاب گسترده ای داشت اما متأسفانه رسانه های داخلی آن گونه که شایسته بود به آن نپرداختند در حالیکه بازتابهای جهانی آن بسیار گسترده بود و پرداختن به این موضوع در ارتباط با ارتقای وحدت اسلامی بسیار مؤثر است.

معاون ایرانیان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با انتقاد از برخی شبکه های ماهواره ای از سوی افراطیون شیعه و سنی تأکید کرد: این شبکه های ظاهرا اسلامی به اسم اهل بیت و یا وصال تأسیس شده اند اما حرکت و هدف گذاری آنها در مسیر اختلاف افکنی بین مذاهب اسلامی است در حالیکه سیاستهای کلی نظام چه از سوی بنیانگذار فقید آن امام خمینی(ره) و چه از سوی خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری بر وحدت اسلامی تأکید دارد.

وی جشنهایی که به نام " عیدالزهرا " از سوی برخی افراطیون شیعه برگزار می شود را فاقد مستندات تاریخی خواند و گفت: برخی افراد روز ۹ ربیع الاول را به بهانه " فرحت الزهرا " جشن می گیرند در حالیکه اگر کسی اهل تحقیق باشد متوجه می شود که مسئله ترور خلیفه ثانی در این روز پایه و اساس تاریخی ندارد و بر اساس مدارک تاریخی اهل سنت تاریخ درگذشت خلیفه دوم در ماه ذی الحجه یا محرم بوده است.

وی با طرح این سؤال که بر اساس چه مبنایی برخی ۹ ربیع الاول را جشن می گیرند، گفت: روز ۸ ربیع الاول روز شهادت و تعزیت امام حسن عسکری(ع) است و از غروب و شب ۹ ربیع الاول به عنوان شب سرور یاد می شود که مدارک شیعه و روایات ما نشان می دهد که چنین سروری برای اهل بیت(ع) بوده است اما علتش چیز دیگری است و آن امامت و ولایت حضرت مهدی(عج) است.

جانشین کمیته مجمع تقریب مذاهب اسلامی در ستاد مرکزی دهه فجر تأکید کرد: در واقع ۹ ربیع الاول روز اول امامت صاحب الزمان(عج) است و حتی این سرور و شادی برای اهل بیت از قبل از ولادت حضرت مهدی(ج) وجود داشته است و در دعاهای امام صادق(ع) این مسئله به خوبی روشن است.

وی با اشاره به تقارن ۹ ربیع الاول و ۱۲ بهمن و نامگذاری این روز به نام " روز ولایت، امامت و بیعت با رهبری " تأکید کرد: شیعیان شب نهم ربیع الاول و روز نهم را جشن می گیرند اما به مناسبت ولایت حضرت مهدی(عج) که همه ما ان شاء الله از منتظران واقعی ایشان هستیم. اگر فرحت الزهرایی هم باشد در اقامه عدل و گسترش قسط و حکومت مهدی موعود(عج) است.

حجت الاسلام علم الهدی افزود: به دستور مقام معظم رهبری قبر کسی که " ابولؤلؤ " خوانده می شود در کاشان بسته شده است چراکه اصلا این قبر منتسب به یکی از دروایش است و مرکزی برای اختلاف افکنی بین شیعه و سنی شده است. علاوه بر آن بر اساس مدارک تاریخی " ابولؤلؤ " تا آخرین لحظه عمرش مجوس بوده و مسلمان نشده؛ چگونه یک فردی که اصلا مسلمان نبوده چه رسد به شیعه از آن به عنوان پیرو حضرت زهرا(س) یاد می شود که این کاملا اشتباه است.

ویژه برنامه های کمیته تقریب مذاهب اسلامی در دهه فجر

حجت الاسلام علم الهدی در ادامه به مهمترین برنامه های دهه فجر از سوی کمیته تقریب مذاهب اسلامی اشاره کرد و افزود: به مناسبت دهه فجر و هفته وحدت ویژه برنامه هایی در استانهای خراسان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، گلستان، فارس و بوشهر برگزار می شود.

وی برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن، برپایی یادواره شهدای اهل سنت، دیدار و تجلیل از خانواده های شهدای اهل سنت و… را از جمله برنامه های این کمیته در استان هرمزگان اعلام کرد و افزود: برگزاری نشست مشترک علمای تشیع و تسنن با حضور روحانیون استانهای خراسان، برگزاری مسابقه کتابخوانی برای طلاب، روحانیون اهل سنت و… نیز از جمله برنامه های کمیته تقریب مذاهب اسلامی در استانهای خراسان است.

معاون ایرانیان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: در استان گلستان نیز ویژه برنامه هایی در نظر گرفته شده است که برگزاری نشستهای تقریبی با حضور طلاب و روحانیون، برگزاری جشنهای انقلاب و هفته وحدت در مدارس علوم دینی و مساجد اهل سنت و… از جمله آنهاست.

حجت الاسلام علم الهدی افزود: غبارروبی مزار شهدا و تجلیل از خانواده شهدای اهل سنت با همکاری کمیته ایثارگران ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی، ایجاد هماهنگی برای سخنرانی ائمه جمعه و فرهیختگان اهل سنت در نماز جمعه ایام دهه فجر، حضور باشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن، برپای جشن مولودخوانی بعد از نماز مغرب و عشا و.... از جمله برنامه های مجمع تقریب مذاهب اسلامی در استانهای بوشهر و سیستان و بلوچستان هستند