افتتاح نمایشی شهرداری تهران/خبری از دوچرخه های اشتراکی نیست

محسن پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در نشست خبری که مرداد ماه سال جاری با اصحاب رسانه داشت، رسما خبر استقرار دوچرخه های اشتراکی در سطح شهر را اعلام کرد.

یک هفته بعد معاونت حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران از خبرنگاران دعوت کرد تا با شرکت در مراسم تور دوچرخه سواری که با استفاده از دوچرخه های اشتراکی انجام می شد، مسافت خیابان طالقانی تا موزه مقدم در خیابان امام خمینی را رکاب بزنند.

 

دوچرخه اشتراکی

در جریان برگزاری این تور، از دوچرخه های اشتراکی تحت حمایت شهرداری تهران رونمایی شد و معاون حمل و نقل شهردار به همراه مدیر عامل شرکت بیدود در خصوص نحوه عملکرد و زمان استفاده از این دوچرخه ها توضیحاتی را ارائه دادند.

مدیر عامل شرکت بیدود، توضیحات مشروحی در خصوص نحوه عملکرد این دوچرخه ها با استفاده از جی پی اس و امکانات جانبی آن نظیر تشخیص کالری سوزانده شده توسط فرد دوچرخه سوار را ارائه داد و پور سید آقایی هم اعلام کرد: از سه شنبه هفته آینده همزمان با برگزاری نمایشگاه دوچرخه از ششم تا هشتم شهریورماه، طرح دوچرخه اشتراکی با ورود ۵ هزار دوچرخه به خیابان‌های تهران آغاز می‌شود.

 

دوچرخه اشتراکی

یعقوب آزاده‌دل مدیر حمل و نقل پاک‌ معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به تأخیر در استقرار دوچرخه‌های اشتراکی‌ در سطح شهر گفت: دوچرخه‌ها هنگام حضور خبرنگاران رونمایی‌ نشدند، زیرا هدف ما صرفا برگزاری تور دوچرخه‌سواری بود که با استفاده از دوچرخه‌های شرکت‌ بیدود آن را برگزار کردیم.

 

دوچرخه اشتراکی

وی در ادامه انتشار خبر رونمایی‌ از دوچرخه‌های اشتراکی را که در حضور صدها خبرنگار انجام شد، یک شیطنت‌ رسانه‌ای خواند و اظهار کرد: هر گاه مشکلات نرم‌افزاری دوچرخه‌ها حل شود آنها در سطح شهر مستقر و قابل استفاده خواهند شد، زیرا در نسخه فعلی نرم‌افزار امکان پیدا کردن دوچرخه‌ امکان وجود ندارد.

 پس از آنکه در مراسم تور دوچرخه سواری، برای اولین بار در حضور صدها خبرنگار از این دوچرخه ها رونمایی شد، بار دیگر در هفته گذشته این دوچرخه ها رونمایی شدند و استقرار آنها در سطح شهر به منظور استفاده شهروندان به آینده ای نامعلوم موکول شد.

 

دوچرخه اشتراکی

مدیر عامل حمل و نقل پاک معاونت حمل و نقل شهرداری تهران با بیان اینکه ما در هزینه استفاده از دوچرخه‌ها هیچ نظارتی نداریم، خاطر نشان کرد: شرکت متولی می تواند به دلخواه‌ خود قیمت تعیین کند و ما فقط در مورد پروانه کار و محدوده فعالیت دوچرخه‌ها نظارت می‌کنیم.