باشگاه قصه‌گویان تشکیل شد

به گزارش افکار نیوز به نقل از فارس در ارومیه، مرتضی حیدری شامگاه امروز در پانزدهمین جشنواره بینالمللی قصهگویی اظهار داشت: سمت و سوی فعالیتها در بخشهای مختلف کانون به سمت تعالی فرهنگ جامعه است.

وی افزود: ما به سمتی می­رویم که شاهد رشد و بالندگی جامعه در حوزه­ فرهنگی باشیم چراکه ورای این پیشرفت، آسایش و آرامش از این راه به جامعه هدیه می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: جشنواره­ بین­المللی قصه‌گویی رویداد بسیار بزرگی محسوب می­شود که استمرار آن نشان‌دهنده نهادینه بودن فعالیت قصه‌گویی در کانون است.

حیدری با بیان اینکه قصه‌گویی جایگاهی رفیع در بین فعالیت­های کانون دارد، اظهار داشت: با توجه به جامعیت و بهره‌مندی از منابع غنی دینی می‌توانیم رویداد قصه‌گویی را بزرگ بدانیم علاوه بر آنکه امروزه قصه و قصه‌گویی می‌تواند در تلاطم پیچیده­ای که در جوامع وجود دارد نقش‌آفرینی کند و افراد را در هدایت به مسیر درست کمک کند.

به گفته وی طبق فرمایش مقام معظم رهبری امروزه بحثنهضت مطالعه مطرح است و قصه‌گویی می­تواند این موضوع را توسعه دهد و امیدواریم با کمک مربیانی که ذوق سرشاری دارند بتوانیم به این مهم نایل شویم.

مدیر هماهنگی امور استان­های کانون اضافه کرد: طبق آمار موجود در سال جاری به میزان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر، برنامه در کانون قصه‌گویی شده است.

حیدری تصریح کرد: جشنواره قصه‌گویی ۹ دوره به صورت کتابخانه‌ای برگزار شده و از دوره دهم شرکت­کنندگان خارجی هم به آن اضافه شده‌اند که شرط اجرای حداقل ۳۰ بار قصه‌گویی در مراکز فرهنگی، هنری برای هر شرکت‌کننده در جشنواره رقابتی‌شدن بخش بین‌المللی، برگزاری کارگاه­های آموزشی و تخصصی و حضور قصه‌گویان رادیویی از جمله ویژ­گی­های جشنواره­ امسال محسوب می­شود.

به گفته این مسئول امسال ۲۹۰ نفر در سطح کشور داوطلب حضور در جشنواره‌های قصه‌گویی بودند که از این بین پنج نفر توانستند به جشنواره بین‌المللی راه یابند.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی که از روز شش بهمن در ارومیه آغاز شده است فردا به کار خود پایان می‌دهد.

از پنج برگزیده در بخش مربیان فرهنگی، سه برگزیده در بخش قصه‌گویان دفاع مقدس و یک برگزیده در بخش چهار بانوی ادیان، یک برگزیده در بخش آزاد، دو برگزیده در بخش منتخبان جشنواره‌های پیشین و دو برگزیده در بخش مربیان هنری و ادبی و سه برگزیده در بخش بین‌الملل با اهدای جوایز نقدی تقدیر می‌شود.

در بخش مقالات نیز یک برگزیده برای تالیف، یک برگزیده در بخش ترجمه، یک برگزیده برای پایاننامه کارشناسی ارشد، یک برگزیده در بخش افراد مروج قصه و قصهگویی و سه برگزیده در بخش قصهگویان رادیویی معرفی میشوند.