در کنکور ۹۷ چند نفر قبول شدند؟

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: نتایج آزمون سراسری سال ۹۷ عصر امروز منتشر می‌شود و تعداد ۴۰۹ هزار و ۳۵۳ نفر به عنوان پذیرفته‌شده نهایی دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

حسین توکلی با اشاره به اینکه نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۹۷ عصر امروز اعلام می‌شود، اظهار کرد: ۴۰۹ هزار و ۳۵۳ نفر به عنوان پذیرفته‌شده نهایی دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

وی افزود: تعداد یک میلیون و ۵۴ هزار و ۲۱۸ نفر در کنکور سراسری ۹۷ ثبت نام کردند که ۹۱۰ هزار و ۷۶۷ در جلسه آزمون حاضر شدند و ۱۴۳ هزار و ۴۵۱ نفر غایب بودند. از میان حاضران جلسه آزمون ۹۱۰ هزار و ۲۵۱ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد ۵۹۲ هزار و ۹۲۲ نفر انتخاب رشته کردند.

مشاور عالی سازمان سنجش بیان کرد: از میان داوطلبانی که اقدام به انتخاب رشته کردند تعداد ۴۰۹ هزار و ۳۵۳ نفر پذیرفته شده‌اند که از این تعداد، ۲۳۴ هزار و ۸۳۸ نفر زن و ۱۷۴ هزار و ۵۱۵ نفر مرد هستند.

توکلی مطرح کرد: تعداد ۱۹۰ هزار و ۵۲۷ نفر در رشته‌های تحصیلی با آزمون و تعداد ۲۱۸ هزار و ۸۲۶ نفر در رشته‌های تحصیلی که پذیرش در آن‌ها صرفا بر اساس سوابق تحصیلی پذیرفته شده‌اند.

مشاور عالی سازمان سنجش تاکید کرد: از میان پذیرفته شدگان نهایی تعداد ۱۰۱ هزار و ۳۴۹ نفر در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، تعداد ۱۶۷ هزار و ۷۸۵ نفر در گروه علوم تجربی، ۱۱۵ هزار و ۹۱۸ نفر در گروه علوم انسانی، ۱۰ هزار و ۳۴۷ نفر در گروه هنر و ۱۳ هزار و ۹۵۴ نفر در گروه زبان‌های خارجی نفر پذیرفته شده‌اند.