لزوم کاهش سرعت کامیون‌ها در بزرگراه‌ها

محسن پورسیدآقایی در جلسه هماهنگی استقبال از مهر 97 به ترافیک پل صدر اشاره کرد و گفت: ترافیک صدر نسبت به قبل از ساخت این پل تغییری نکرده است، خیلی مواقع مردم وقتی مسیری باز می‌شود به سمت استفاده بیشتر از خودروها می‌روند. اگر کسی قبلاً جرأت نمی‌کرد به خاطر ترافیک صدر خودرو بیاورد بعد از احداث این پل این کار را انجام داد، اعتیاد به استفاده از خودرو بیشتر می‌شود.

به گفته پورسیدآقایی، ترافیک صدر به مدرس هم پس داده می‌شود. 

معاون شهردار تهران با بیان اینکه پایه حل مسأله ترافیک معبرسازی و توسعه نیست، گفت: باید به سمت تقویت مدهای جدید برویم و مردم را به پیاده‌روی و استفاده از حمل‌ونقل عمومی تشویق کنیم.

وی در خصوص پارکینگ‌سازی گفت: این مسأله باعث می‌شود مردم به راحتی خودروهای خود را وارد شهر کنند و جایی برای پارک نیز دارند. به عنوان مثال مرکز تجاری ارگ چند هزار پارکینگ دارد اما مسیر ورودی به آن تنگ و نامناسب است. 

معاون شهردار تهران با بیان اینکه معابر را باید اصلاح هندسی کنیم، گفت: باید سهولت تردد را ایجاد کنیم عرض خیابان را می‌خواهم کم کنیم و به جای آن پیاده‌روها را طویل‌تر کنیم این همه خیابان داریم که یک متر در کنار آن پیاده‌رو وجود ندارد، حق پیاده‌روی در تهران از بین رفته است.

وی در خصوص جرثقیل‌های سنگین، گفت: بر اساس آخرین مصوبه‌ای که داشتیم 4 دستگاه جرثقیل راهور را تجهیز کردیم و برای سال آینده هم در بودجه پیش‌بینی کرده‌ایم که جرثقیل سنگین خریداری و در اختیار راهور گذاشته شود.

معاون شهردار تهران تأکید کرد: در حوادث فوتی حتماً باید معاون حمل‌ونقل ترافیک منطقه به همراه رئیس راهور منطقه حضور داشته باشد.

وی در خصوص کمبود پارکینگ در شمال شرق گفت: فکر کنم آنجا پارکینگ داریم چرا که یک بار خودروی همسر من را گرفته بودید و به آنجا برده بودید.

پورسیدآقایی در بخش دیگر سخنانش در خصوص دپوی اتوبوس‌ها گفت: در برخی جاها این دپو زیاد است و همچنین اتوبوس‌ها و کامیون‌ها در معابر مسکونی و در حاشیه برخی مناطق مانند چهار پارک می‌کنند که این کار غیرقانونی است. 

معاون شهردار تهران همچنین در خصوص دوربین‌های شهر گفت: این دوربین‌ها را مجهز به پروژکتور کرده‌ایم تا مشکلی نداشته باشند.

وی همچنین پیشنهاد داد که سرعت کامیون‌ها 20 کیلومتر در بزرگراه‌ها کاهش یابد که در جلسه سردار رحیمی این موضوع را قبول و پورسیدآقایی گفت با ذکر یک صلوات این موضوع تصویب شد.