بلیط ارزان قیمت می خواهید یا خدمات لوکس فرودگاهی ؟

همیشه مهم ترین موضوع در سفر های هوایی، خرید بلیط هواپیما و پیدا کردن راهی برای کاهش هزینه های سفر است. برای برخی هم راحتی و لذت بردن از زمانی که در فرودگاه یا هواپیما هستند اهمیت بیشتری دارد... اینکه کدام موضوع برای شما ارجحیت دارد در انتخاب نوع بلیط هواپیما و نوع خدمات شما در سفرهای هوایی بسیار تاثیر گذار است، پس با ما همراه باشید تا در مورد روش های خرید یک بلیط ارزان قیمت و دریافت خدمات ویژه در فرودگاه بیشتر آشنا شوید.

شاید درصد بیشتری از ما مسافران به این موضوع فکر می کنیم که چگونه با کمترین هزینه به سفر برویم؟ تصور کنید می خواهید با هواپیما از تهران به مشهد که یکی از پر تردد ترین مقصد های ایران است، سفر کنید...کمی در وب سایت ها پرسه میزنید و بعد از کمی جستجو متوجه می شوید قیمت بلیط هواپیما تهران به مشهد قیمت های مختلفی دارد...اما واقعاً چرا این قیمت ها متفاوتند و خدمات و امکانات آنها چه تفاوتی با هم دارد؟

موقع خرید بلیط هواپیما همیشه باید این موضوع را هم بدانید که بلیط ها با کلاس های مختلف و در دو نوع سیستمی و چارتری ارائه می شوند که در هر کدام از آن ها خدماتی که به مسافران داده می شود، متفاوت است.

 

سیستمی یا چارتری؟

قبل از هر چیزی باید بدانید که بلیط هواپیما چارتری و سیستمی چه تفاوتی باهم دارند. در واقع بلیط های سیستمی به بلیط هایی گفته می شود که چه از طریق آژانس های مسافرتی و چه از خود ایرلاین ها خریداری شود، قیمت مشخص و یکسانی دارد و قابل استرداد هستند. این بلیط ها معمولا هزینه بالاتری نسبت به بلیط های چارتری دارند ولی اگر بنا بر دلایلی از سفر خود منصرف شدید یا مجبور شدید بلیط خود را پس دهید، بجز مقدا اندکی که به عنوان جریمه کسر می شود، مابقی پول به شما استرداد می شود و این موضوع یکی از مهم ترین مزیت های بلیط های سیستمی محسوب می شود.

اما شاید اکثر ما موقع مسافرت رفتن به اولین موضوعی که فکر می کنیم این است که بلیط ارزان تری بخریم و این نوع بلیط ها معمولا چارتری هستند. بلیط هایی که به صورت عمده توسط آژانس ها خریداری می شوند و برا اینکه راحت تر به فروش بروند با سود کمتری به فروش می رسند. یکی از مهم ترین مزیت های بلیط چارتر این است که اگر کمی با حوصله باشید و در وبسایت ها جستجو کنید می توانید یک بلیطط ارزان و مقرون به صرفه خریداری کنید. برای خرید به برخی مقاصد هم با زیر نظر گرفتن وبسایت ها می توانید بلیط های لحظه آخری خریداری کنید. درست زمانی که چند ساعت به پرواز باقی مانده چند بلیط چارتری به فروش نرفته و شرکت ها برای اینکه متضرر نشوند قیمت ها را خیلی پایین می آورند که در این مواقع بهترین فرصت برای تهیه بلیط ارزان قیمت است.

 

چه زمانی بلیط هواپیمای کیش بخریم!

قیمت بلیط هواپیما به زمان خرید شما هم بستگی دارد. تصور کنید می خواهید در یکی از روز های تابستان بلیط هواپیما کیش خریداری کنید. از آنجایی که در این زمان جنوب کشور هوا خیلی گرم و شرجی می شود، مسافران کمتری این شهر ها را به عنوان مقصد انتخاب می کنند، برای همین هم در این زمان ها در کیش معمولا جشنواره هایی وجود دارد تا مردم را به سفر در این زمان راغب تر کند... در واقع اگر برای خرید بلیط هواپیمای کیش کمی در فصل های مختلف در وبسایت ها جستجو کنید متوجه این تفاوت قیمت می شوید.

مورد دیگری که وجود دارد تفاوت قیمت بلیط های سیتمی و چارتری است. برای مثال اگر در تابستان قیمت بلیط هواپیمای کیش با هواپیمایی کیش ایر حدود 224 هزار تومان باشد قیمت بلیط سیستمی همین مقصد و با همان ایرلاین تقریبا 310 هزار تومان می شود. و این در حالی است که برای خرید بلیط هواپیمای کیش در فصل پاییز که هوا خنک تر است، قیمت ها حداقل 100 هزار تومان بیشتر است. یا مثلا در مورد انتخاب روز های هفته برای سفرتان باید بگویم که از آنجایی که آخر هفته ها افراد بیشتری برای سفر می روند اصولا قیمت ها هم افزایش پیدا می کند و وسط هفته معمولا بلیط ها، قیمت مناسب تری دارند.

 

قیمت بلیط هواپیمای مشهد چه زمانی ارزان تر است؟

در مورد خرید بلیط هواپیمای مشهد چندین مساله وجود دارد...اول اینکه باید بدانید این شهر یکی از پر مخاطب ترین و توریستی ترین شهر های ایران است و ممکن است در هر زمان از سال شلوغ باشد اما باز هم در زمان هایی مثل مناسبت ها و عید های مسلمانان، شهادت و ولادت ها هجوم مسافران به این شهر بیشتر می شود و همین موضوع موجب افزایش قیمت بلیط هواپیمای مشهد می گردد. پس در مورد این سفر سعی کنید سفرتان را در روز های معمولی که تعطیل نیستند و مناسبتی خاصی ندارند، انتخاب کنید.

 

بهترین راه برای خرید بلیط هواپیما به سایر شهر های ایران!

در مورد مقصد های معمولی که مثل کیش و قشم و مشهد شلوغ و پر تردد نیستند هم قانون هایی وجود دارد که بهتر است از آنها آگاه باشید. مثلا برای خرید بلیط هواپیمای اهواز هم به عنوان یک شهر با تردد عادی باید بدانید که خیلی از مسائل مثل عید نوروز و تعطیلات رسمی و یا حتی خرید در آخر هفته ها که معمولا افراد بیشتری سفر می کنند، قیمت ها  معمولا گران تر است.

یکی از مهم ترین مسائل در هنگام خرید بلیط هواپیمای اهواز، انتخاب یک سامانه معتبر مثل ایرپلین تیکت است که بتواند تمام پرواز های موجود در کشور را به شما نشان دهد. در این سامانه می توانید با جستجوی اهواز به عنوان مقصد سفرتان و مشخص کردن مبدا، لیست کاملی از همه پرواز های سیستمی و چارتری موجود را با نمایش نوع و مدل هواپیما به صورت غیر حضوری و آنلاین خریداری کنید و از خدمات بی نظیر آن هم بهره مند شوید. در مورد خرید بلیط هواپیمای اهواز  این نکته را هم به یاد داشته باشید که چک کردن پرواز ها چند ماه تا چند هفته زودتر همیشه به شما این امکان را می دهد که قدرت انتخاب بیشتری داشته باشید و با در نظر گرفتن روز ها و زمان های پرواز، برنامه ریزی بهتری برای سفرتان داشته باشید.

 

چگونه لوکس سفر کنید...

شاید راه های زیادی برای لوکس سفر کردن وجود داشته باشد، راه هایی مثل اینکه بلیط هواپیمای خود را فرست کلاس بگیرید یا در هتل های 5 ستاره اقامت کنید و در مراکز خرید مجللی خرید اما اینجا منظور ما قسمت دیگری از سفر است که می توانید برای دستیابی به آن با هزینه نه چندان زیادی قسمتی از سفر را که ممکن است برای خیلی از ما خسته کننده باشد به راحتی و در کمال آرامش سپری کنید...خیلی از افراد هستند که به واسطه کار و شرایطی که دارند زیاد سفر می کنند و در سفر هایشان به دنبال راهی برای استراحت و کاهش فشار های موجود در فرودگاه هستند. راهی که از ایستادن در صف های طولانی و مراحل مختلف فرودگاهی رها شوند و گوشه ای بنشینند و استراحت کنند... در فرودگاه برای این موضوع هم خدماتی به نام CIP یا جایگاه تشریفات اختصاصی ارائه می شود و با فراهم آوردن فضایی آرام و خدمات و امکاناتی ویژه، سفری بدون دغدغه را برا مسافران رقم میزند. افرادی که خدمات CIP دریافت می کنند می توانند درست از لحظه ای که وارد فرودگاه می شوند از امکانات ویژه آن هم استفاده کنند. این افراد به جایگاه CIP منتقل می شوند و می توانند تمام کارهای فرودگاهی خود را به کارمندان بخش جایگاه تشریفات اختصاصی واگذار کنند و در این زمان به استراحت یا خرید در بخش های ویژه CIP بپردازند و بدون تلف کردن زمان و خستگی های ناشی از ایستادن در صف ها سفر خود را در کمال آرامش آغاز کنند.

در کنار همه این ها باید بدانید خرید کردن به صورت آنلاین در صورتی مزیت محسوب می شود که بتوانید همه اطلاعات و امکانات را به صورت غیر حضوری دریافت کنید و وبسایت AirplaneTicket.ir به عنوان یکی از کامل ترین و به روز ترین سامانه ها در زمینه فروش بلیط هواپیما به شما این امکان را می دهد تا خرید راحت و مطمئن را تجربه کنید و از خدماتی مانند ضمانت ویژه پرواز های چارتری تا 20 هزار تومان برای خرید مجدد بلیط به شما کمک می کند تا سفری مطمئن را تجربه کنید.

 

رپورتاژ آگهی ویرلن به نقل از جام جم آنلاین