حجتالاسلام محمد غلامی در گفتوگو با فارس در خصوص پرونده موقوفهخواری در اطراف امامزاده زید اظهار داشت: هنوز اتفاق خاصی در مورد این پرونده نیفتاده است و علیرغم پیگیریهای صورت گرفته باز هم کماکان موقوفهخوار کار خود را انجام میدهد.



وی ادامه داد: دستگاه قضایی نیز در این مورد سکوت اختیار کرده است و فقط دستگاه قضایی سر و صدای اولیه‌ای را ایجاد کرد و آخر این موضوع حل نشد.



حجت‌الاسلام غلامی در پاسخ به این پرسش که پس چرا مسئولان اوقاف به تازگی اعلام کرده‌اند که مدارک این موقوفه‌خواری در حال تکمیل شدن است و در آینده‌ای نزدیک تکلیف این پرونده در قوه قضاییه مشخص شود، تصریح کرد: مدارک پرونده موقوفه‌خواری امامزاده زید از ابتدا آماده بوده است.



معاون بقاع متبرکه سازمان اوقاف عنوان کرد: بنده کاملاً از اوضاع اولیه پرونده موقوفه‌خواری تا زمانی که آن شخص خاص زمین‌های موقوفه اطراف امامزاده را خریده است، در ۱۸ صفحه تحلیل کرده‌ام و در این ۱۸ صفحه ثابت کرده‌ام که این شخص با استفاده از اسنادی که باطله بوده ملک امامزاده را خریده است.



وی در خصوص سرنوشت این پرونده موقوفه‌خواری تصریح کرد: این پرونده بستگی به دستگاه قضا دارد و این دستگاه باید در این مورد تصمیم بگیرد ضمن اینکه ما دلمان می‌خواست که از دستگاه قضا نتیجه بگیریم ولی نتیجه‌ای نگرفتیم.



به گزارش فارس سال ۱۳۸۳ شخصی زمین‌های اطراف امامزاده زید که ۸ هزار متر مربع مساحت دارد و جزء موقوفات محسوب می‌شد را به قیمت ۶ میلیارد تومان از آموزش و پرورش خرید و به گفته مسئولان سازمان اوقاف این موقوفات متعلق به امامزاده زید بوده و معامله از اساس غیرقانونی و غیرشرعی است.



همچنین بنا بر اعلام سازمان اوقاف پرونده این موقوفهخواری ۴ سال است که در محاکم قضایی در حال رسیدگی است.