افزایش روند ازدواج در پی افزایش وام ازدواج

محمدمهدی تندگویان معاون سازماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان صبح امروز (دوشنبه) در هفتادمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان اظهار کرد: سال گذشته و امسال توانستیم به افراد متقاضی وام ازدواج، وام ۱۰ میلیون تومانی پرداخت کنیم. همچنین از مجموع یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری که در صف دریافت وام بودند، به یک میلیون و ۱۱۷ هزار نفر وام پرداخت شد و بالای ۹۶ درصد از آن محقق شد.

وی با بیان اینکه از اول امسال در کل کشور ۶۷۳ هزار نفر در خواست وام ازدواج کردند، ادامه داد: از مجموع این افراد، ۴۳۷ هزار و ۹۱۴ نفر (۶۵/۶۳ درصد) وام ۱۵ میلیونی دریافت کردند و در مجموع ۶ هزار و ۵۶۸ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شد و دولت با تمام مشکلات به تعهدات خود عمل کرد.

تندگویان افزود: در زمینه اعطای وام ازدواج، دولت از سال گذشته تاکنون توانسته است به روز رسانی انجام دهد و کسی که درخواست وام کند به روز و ظرف مدت یک ماه می‌تواند وام ۱۵ میلیونی خود را دریافت کند.

معاون سازماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه آمار‌ها نشان می‌دهد با افزایش وام ازدواج، ما شاهد افزایش روند ازدواج در ۶ ماه اول سال هستیم، گفت: افزایش روند ازدواج می‌تواند منوط به افزایش وام ازدواج یا تاثیر فرهنگ و باور‌های مردم باشد که این امر در ۶ ماه اول سال نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.