حسين درخشان در گفتوگو با ايسنا، در مورد آخرين وضعيت محمدحسين كبادي كه قرار است مسافت يكهزار و ۲۸۰ كيلومتري طول خليجفارس را شنا كند گفت: وي كه شناي خود را از استان هرمزگان آغاز كرده، قرار است در مدت ۱۰۰ روز تا اروندكنار در استان خوزستان شنا كند.

وی افزود: «کبادی» در طول ۴۲ روز از آغاز حرکتش ۴۸۱ کیلومتر از طول خلیج‌فارس را شنا کرد و برای نخستین بار در دنیا این رکورد را به ثبت رساند.

وی با بیان اینکه تمام مستندات شنای طول خلیج‌فارس برای ثبت جهانی با تمام جزئیات در اختیار سایت جهانی آب‌های آزاد جهان و گینس قرار می‌گیرد گفت: این امدادگر هلال احمر در ۴۲ روز از آب‌های استان هرمزگان خارج و وارد آب‌های عسلویه و منطقه پارس جنوبی شده است.

درخشان با بیان اینکه «کبادی» مسئولیت پایگاه‌های امداد و نجات دریایی کشور، مسئولیت آموزش و عملیات‌های آبی سطحی و زیرسطحی تیم‌های واکنش سریع کشور را دارد گفت: این شناگر جمعیت هلال احمر دارای مدرک رسمی از فدراسیون نجات غریق و سابقه بالای ۱۶ سال ناجی و سرناجی‌گری در استخرهای بزرگ تهران و دریا و مدرک غواصی تحت لیسانس کنفدراسیون جهانی غواصی(CMAS) است که در حال حاضراز لحاظ فنی و بدنی در آمادگی کامل به سر می‌برد.

به گزارش ايسنا، محمد كبادي در ساعت ۱۲ ظهر، ۲۸ آذرماه شناي خود را براي طي كردن طول خليجفارس و ثبت اين ركورد در جهان آغاز كرد.