جزئیات معافیت و کسری خدمت فرزندان ایثارگران

 سردار موسی کمالی اظهار داشت: افردای که پدر آن‌ها ۲۸ ماه به بالا سابقه حضور درجبهه دارد معاف هستند، همچنین افرادی که جمع سابقه جبهه و جانبازی آن‌ها به ۲۸ ماه برسد نیز معاف از خدت وظیفه عمومی هستند.

وی ادامه داد:افرادی که پدرآن‌ها ۲۵ درصد به بالا جانباز هستند نیز از خدمت سربازی معاف هستند البته باید به این نکته توجه کرد که جانبازی فقط جانبازی از طرف بنیاد شهید وامور ایثارگران ملاک قرار دارد و جانبازان داخلی ارگان‌ها مشمول طرح معافیت قرار نخواهند گرفت.

سردار کمالی در ادامه با بیان اینکه فرزندان آزادگانی که ۲۴ ماه به بالا سابقه آزادگی واسارات دارند نیز مشمول معافیت خواهند شد ادامه داد فرزندان آزادگان و جانبازانی که زیر ۲۸ ماه سابقه آزادگی دارند به ازاری هر ماه اسارت و هر درصد جانبازی وهر ماه سابقه حضور در جبهه ۱۲ روز کسری خدمت را شامل می‌شوند. البته فقط افرادی می‌توانند برای کسری خدمت اقدام کنند که درحال خدمت مقدس سربازی هستندو قبل از آغاز خدمت مقدس سریازی امکان گرفتن کسری خدمت وجود ندارد.

رئیس اداره منابع انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود:سربازانی که قصد استفاده از کسری خدمت را دارند باید به این نکته توجه داشته باشند که گواهی برای پدر واز همان محلی که خدمتش را انجام داده صادر می‌شود.

وی افزود: این مراکز برای نیروی زمینی در لویزان و هفت منطقه اهواز، کرمانشاه، شیراز، اصفهان، ارومیه، مشهد کرمان وجود دارد و ایثارگران می‌توانند به هرکدام از این مناطق که نزدیک محل زندگی آنهاست مراجعه و گواهی مربوطه را دریافت کنند.

کمالی گفت: درخصوص ایثارگران نیروی هوایی و دریایی وپدافند منطقه‌ای به صورت متمرکز در تهران است که می‌توانند گواهی مربوط به کسری خدمت فرزندان خود را دریافت کنند.

وی درباره ایثاگران بسیجی و سپاهی نیز افزود: بسیجیانی که سابقه ایثارگری دارند برای اخذ گواهی باید به سپاه شهرستان‌های محل اعزام خود مراجعه کنند و افرادی که کادر هستند نیز می‌توانند به سپاه استانی که از آنجا اعزام شده اند مراجعه کنند.

وی همچنین درباره ایثارگرانی که کارمند دولت هستند نیز گفت:ایثارگرانی که کارمند دولت هستند باید به سازمان‌های خود مراجعه و گواهی مربوطه را دریافت کنند.

سردار کمالی در خصوص ایثاگران نیروی انتظامی نیز گفت:بازنشستگان نیروی انتظامی با مراجعه به سازمان بازنشتگی استان خود، نیرو‌های کادرو سرباز به استان‌هایی که پدر آن‌ها از آنجا اعزام شده وهمچنین جانبازان و آزدگان عزیز به بنیاد شهید استان خود مراجعه و گواهی مربوط به کسری خدمت را دریافت کنند.

رئیس اداره منابع انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح اضافه کرد:افرادی که به عنوان بسیج فعال در پایگاه‌های مقاومت فعالیت دارند می‌توانند به سازمان‌های خود مراجعه و با دریاف گواهی حداکثر تا شش ماه کسری خدمت دریافت کنند.