مجازات سنگین در انتظار سرشاخه‌های گروه‌های تروریستی

 آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه در جلسه عالی مسئولان که امروز (دوشنبه) برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی اهواز اظهار کرد: از خداوند متعال می‌خواهیم که مدارج شهدای این حادثه را عالی نگه دارد و برای مجروحان این حادثه نیز از خداوند صحت و سلامتی و برای خانواده آن‌ها صبر می‌خواهیم.

وی افزود: همه می‌دانند که این گونه عملیات از حیث نظامی و عملیاتی هیچ ارزشی ندارد و تروریست‌ها با تحریک اجانب و فراعنه منطقه و مزدورانی که در کشور‌های غربی جا خوش کرده اند، به دنبال ایجاد بحران در داخل کشور هستند.

رئیس قوه قضاییه گفت: این کشورها باید بدانند این گونه عملیات‌ها در کشور پهناوری مانند ایران هیچ ارزشی از لحاظ نظامی ندارد و این نحوه حملات تروریستی که به صورت کور مردم عادی و برخی از نیروهای مسلح که در رژه نمادین برای گرامی داشت هفته دفاع مقدس شرکت کرده بودند را به خاک و خون کشیدند، در پیش تمام وجدان‌های بیدار محکوم است.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه مسلمان‌های کشورهای مختلف و برخی دولت‌ها حادثه تروریستی اهواز را محکوم کرده‌اند،گفت: اما مهم تر وجدان‌های بیداری است که در همه جای دنیا این گونه عملیات‌های تروریستی را محکوم می‌کنند.

وی تاکید کرد: سر شاخه‌های این گروه‌های تروریستی و همه افرادی که به نحوی این عملیات را تمهید کردند، باید بدانند که یک پاسخ قاطع و مجازات سنگینی در انتظار آن‌ها است.

رئیس قوه قضاییه گفت: از نیرو‌های امنیتی و انتظامی قاطعانه می‌خواهیم که در اسرع وقت کسانی را که به نحوی به این عملیات تروریستی کمک کردند کشف کنند و به دستگاه قضایی بسپارند و مدیر کل دادگستری استان خوزستان و کل دستگاه قضا باید بسیج شوند تا در اسرع وقت این افراد را به اشد مجازات برسانند و همه باید بدانند که دستگاه قضایی هیچ گونه تسامح و ترحمی نسبت به این گروه‌ها نخواهد داشت، زیرا امنیت مردم قابل مسامحه نیست و از نیرو‌های امنیتی می‌خواهم علل وقوع این حادثه را بررسی کنند و بنده به سازمان قضایی نیرو‌های مسلح اعلام کرده‌ام که آن‌ها نیز این مسئله را تعقیب کنند که چرا چنین حادثه‌ای از لحاظ امنیتی رخ داده است.

آیت الله آملی لاریجانی تاکید کرد: از لحاظ امنیتی نباید هیچ گونه مسامحه‌ای با این گروه تروریستی داشته باشیم.