شهرداری تهران خواستار تخلیه ساختمان وزارت خارجه شد

علی محمد سعادتی شهردار منطقه 12 شهرداری تهران در حاشیه بازدید از بناهای تاریخی محدوده میدان مشق و خیابان 30 تیر در جمع خبرنگاران حضور یافت و با اشاره به برنامه‌های شهرداری منطقه 12 برای استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی بافت کهن منطقه   12 اظهار کرد: سیاست‌ ما استفاده و تعامل بیشتر با مراکز علمی و دانشگاهی و مراکز تخصصی است که می‌توانند در حوزه شهری به ارتقای کیفیت زندگی کمک کنند.

شهردار منطقه 12 با بیان اینکه امروز این همایش با همکاری دانشگاه تربیت مدرس و وزارت راه و شهرسازی منعقد شده است، تصریح کرد: در آینده‌ای نزدیک شاهد انعقاد تفاهم‌نامه‌های دیگر با دانشکده هنر خواهیم بود.

وی افزود: امیدوارم فضای میدان مشق مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده بتواند مجددا پذیرای شهروندان باشد و کمتر شاهد محدودیت‌های سال‌های اخیر باشیم.

سعادتی با  اشاره به ساختمان‌های وزارت خارجه که در محدوده میدان  مشق قرار گرفته است، گفت: این ساختمان‌ها بسیار ارزشمند هستند و هنگامی که می‌توان از آن‌ها به عنوان ظرفیت شهری، اقتصادی و هویتی نام برد، نباید در آن‌ها کاری صرفا اداری انجام داد.

شهردار منطقه 12 افزود: کار اداری که در این ساختمان‌ها انجام می‌شود، در هر ساختمان دیگری هم می‌تواند رخ دهد و عملا فعالیت وزارت خارجه در این ساختمان‌ها ظرفیت فرهنگی و هنری شهر را سلب کرده است.

سعادتی گفت: ساختمان‌های در اختیار وزارت خارجه، وزارت دادگستری و  میراث فرهنگی بسیار متفاوت هستند و ظرفیت‌های اقتصادی و فرهنگی بالایی دارند و امیدوارم بتوان از این ساختمان‌ها به نفع شهر استفاده کرد.