واکنش شجاع پوریان به هدیه عجیب افشانی به دانش آموزان

ولی‌الله شجاع‌پوریان معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران با اشاره به کیف‌های منقوش به تصویر شخصیت‌های کارتونی غربی که در روز اول مهر توسط او و شهردار تهران به دانش آموزان کلاس اولی اهدا شد، اظهار کرد: اهدای کیف‌های منقوش به تصویر شخصیت‌های کارتونی غربی در روز اول مهر ماه به دانش آموزان خوب نبود، زیرا ما می‌توانستیم به جای این شخصیت‌ها از الگوهای دینی و ملی خود استفاده کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران در خصوص علت این اقدام تصریح کرد: کیف‌ها خارج از حوزه شهرداری، توسط یک بانی خیر تهیه شده بود تا به دانش آموزان اهدا شود و شهرداری هم در فرآیند آن هیچ تأثیری نداشته است و اگر این کار از کانال ما انجام می‌شد، هنگام نظارت مانع این اقدام می‌شدیم.

وی با بیان اینکه پس از اتمام کار و اهدای کیف‌ها به دانش آموزان متوجه تصاویر شدیم، تصریح کرد:‌ چون دانش آموزان آماده گرفتن کیف‌ها بودند، از نظر اخلاقی درست نبود که از دادن کیف‌ها به آنان خودداری کنیم، اگرچه مدرسه هم باید موضوع را بررسی می‌کرد.

شجاع‌پوریان با تأکید بر اینکه شهردار در این برنامه مهمان بوده و دخالتی در جزئیات نداشته است، گفت: مرکز ارتباطات شهرداری که دیوارهای شهرداری را تنظیم می‌کند، باید سین برنامه و اتفاقاتی که قرار است در برنامه رخ دهد را به دقت بررسی کند، لذا این اتفاق ارتباطی به معاونت فرهنگی شهرداری ندارد.