931 باند در فضای مجازی طی 6 ماه نخست سال 97

سردار سرتیپ رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در نشست با دادستانی تهران اظهار کرد: از نخستین روزی که آمدم بحث تعامل و همدلی میان پلیس و دستگاه قضایی جزء برنامه کاری ام بود و اگر این وحدت و تعامل باشد، شاهد هم افزایی خواهیم بود که زمینه ساز زمین گیر شدن دشمن، مجرمان، متخلفان و امیدوار شدن مردم به نظام و دستگاه‌های نظام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ارتباط دوستانه با دادسرا‌های مختلف را در همه جلسات به رؤسای کلانتری‌ها سفارش کرده ام به جلسات مستمر میان پلیس و دستگاه قضایی استان تهران اشاره کرد و گفت: اگر می‌بینیم که سرعت رسیدگی به جرم و شدت برخورد با مجرمان در تهران بزرگ از روند بی نظیری برخوردار شده به خاطر این همدلی است.

سردار رحیمی افزود: ما معمولاً در سال‌های گذشته هر سال ۴ تا ۵ سرقت مسلحانه مهم داشتیم، اما حداقل در یک سال و چند ماه اخیر هیچ موردی نداشتیم که البته مواردی بود که برخی با اسلحه تهدیداتی کرده بودند.

وی گفت: ما هم اکنون بسیاری از جرایم خشن سال‌های گذشته را در تهران کشف می‌کنیم و باند ماکزیما فرش‌های بسیار نفیسی را در سال‌های قبل سرقت کرده بودند که در عملیاتی بی نظیر دستگیر شدند و اخیراً باند سرقت‌های مسلحانه‌ای هم که جرایم فراوانی داشتند، همگی دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه علاوه بر همدلی و هم افزایی پلیس و دستگاه قضایی شاهد ارتقای حمایت‌های دستگاه قضا از پلیس هستیم، افزود: ما هر زمان عملیات سراسری برخورد با اراذل را انجام می‌دهیم، گاهی ۲۰۰ تا ۳۰۰ حکم قضایی را دادسرا صادر می‌کند و دستگاه قضایی استان تهران در اجرای طرح رعد نیز همکاری بسیار خوبی با ما دارد.

سردار رحیمی در خصوص پرونده مفاسد پولی و بانکی نیز گفت: ما در ماه‌های اخیر به صورت شبانه روزی در خصوص ۱۸ پرونده مفاسد اقتصادی کنار دستگاه قضایی بودیم و با حساسیت بحث دستگیری‌ها، جلب‌ها و اجرای دقیق دستورات قضایی صورت می‌گرفت.

وی در ادامه به آمار شش ماهه نخست امسال فعالیت حوزه تحت امرش اشاره کرد و افزود: در این مدت ۹ تن مواد مخدر کشف شد، ۳۶۱ اراذل و اوباش دستگیر شدند و ۳۷ انبار بزرگ احتکار هم کشف کردیم.

سردار رحیمی گفت: در خصوص پرونده جرایم اقتصادی هم در این مدت ۹۴۲ نفر احضار و ۱۴۷ نفر بازداشت و روانه زندان شدند.

وی به عملکرد اثرگذار واحد مشاوره و مددکاری پلیس اشاره کرد و افزود: در همین خصوص برای جلوگیری از اطاله دادرسی، ۳۳ هزار و ۸۴۲ پرونده با تلاش همکاران ما در مشاوره پیش از اینکه به دادسرا ارسال شود، به مصالحه منجر شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه در شش ماه نخست امسال ۴۴۲ هزار و ۳۶۱ پرونده به مراجع قضایی ارسال شده است، گفت: در همین مدت بیش از شش میلیون تماس هم با ۱۱۰ گرفته شد که سه و نیم میلیون مورد از این تماس‌ها عملیاتی شد و مأموران انتظامی برای رسیدگی به خواسته‌های مردم در میدان حاضر شدند.

سردار رحیمی افزود: در همین مدت ۱۲۰۰ فقره تجمع با تلاش پلیس پیشگیری، راهور و یگان امداد مدیریت شد.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۷۰ درصد سرقت‌ها کشف شد این عدد را در تهران بی نظیر خواند و گفت: در بخش مبارزه با جرایم سازمان یافته و باندی و انهدام باند‌های فضای مجازی هم ۹۳۱ باند منهدم شدند.

سردار رحیمی افزود: یکی از مشکلات پلیس در خصوص مجرمان پر سابقه است و برخی اوقات ما متهمانی را دستگیر می‌کنیم که خیلی راحت و با خنده می‌گویند که مثلاً ده‌ها بار دستگیر شده اند و در این خصوص درخواست می‌کنیم که قضات اجازه دهند ما سوابق قبلی این متهمان را نیز ضمیمه پرونده کنیم تا مجازات‌ها تشدید شود.

وی گفت: اگر امروز در تهران بزرگ شاهد امنیت با ثبات و پایدار هستیم به برکت تلاش شبانه روزی همکاران و حمایت قاطع دادستانی و معاون دادستانی تهران است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: کوچک‌ترین مشکلی با مجموعه قضایی نداریم و آن‌ها که به دنبال اختلاف هستند کور و کر شوند و بدانند مورد حمایت همه جانبه دستگاه قضایی هستیم و پلیس با قاطعیت تلاش شبانه روزی خود را انجام می‌دهد.