کمبود بیش از ۱۶ هزار کلاس درس در استان تهران

ششمین نشست شورای آموزش و پرورش استان تهران در سال 97 با حضور استاندار تهران، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران، مدیرکل آموزش‌ و پرورش شهرستان‌های استان تهران، مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران ، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران و دیگر اعضا در اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

مقیمی استاندار تهران با عرض تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به معلمان، دانش‌آموزان، اولیای دانش‌آموزان و همه دست اندرکاران عرصه تعلیم و تربیت در سراسر استان و کشور، گفت: آموزش و پرورش و توجه به نیازهای آن یک مسأله بسیار جدی است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با اشاره به کمبود بیش از 16 هزار کلاس درس در استان تهران، تأکید کرد: تهیه این حجم از کلاس درس در استان تهران با روش های قدیمی گذشته و آهنگ بسیار کند امکان‌پذیر و قابل احیا نیست.

مقیمی، ایجاد روش‌ها و مسیرهای جدید در جهت تأمین فضاهای آموزشی در استان تهران را بسیار ضروری دانست و افزود: باید با مدیریت قدرتمند و درگیر کردن تمام ارگان‌ها، سازمان‌ها ، شهرداری‌ها و خیرین مدرسه‌ساز در جهت تأمین این فضاهای آموزشی تلاش کرد.

وی با اشاره به تقسیم بندی تأمین فضاهای آموزشی در چهار کارگروه ویژه ، تصریح کرد: طبق تصویب شورای آموزش و پرورش استان تهران مقرر شد سازمان مدیریت و برنامه ریزی، جامعه خیرین مدرسه‌ساز و استانداری تهران از طریق جلب مشارکت کارخانجات، بانک‌ها و ارگان‌ها و معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری از طریق هماهنگی و توافق در جهت تغییر کاربری‌ها هر چه سریع‌تر برنامه های خود را در جهت برطرف کردن کمبود کلاس‌های درس در استان تهران عملیاتی کنند.

استاندار تهران با تاکید بر تأمین منافع آموزش و پرورش در اقدامات صورت گرفته، اضافه کرد: در این مسیر فقط باید با یک عزم راسخ و جدی و پیگیر وارد عرصه شد و با تعامل و همفکری با سایر دستگاه‌ها به نتیجه رسید.