به گزارش مهر، این هفته با خبر خوش انتقال پادگان جی از تهران آغاز شد. شنبه ۸ بهمن ماه شهردار تهران از اتمام توافق هایی خبر داد که به خروج این پادگان ازپایتخت ختم می شود.

محمد باقر قالیباف دراین رابطه گفت: یکی از دغدغه های شهر تهران وجود اماکن نظامی در محدوده شهر بوده که انتقال این اماکن طی چند سال اخیر با جدیت دنبال شده است در این میان انتقال پادگان جی نیز در دستور کار قرار دارد که بر اساس توافق های صورت گرفته امیدواریم طی چند ماه آینده این مجموعه به شهر تهران افزوده شود و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

دراین روز حسین محمد پورزرندی، معاون مالی و اداری شهرداری تهران از اوراق صکوک، به عنوان یکی از ابزارها و راهکارهای مالی نوین برای تامین مالی پروژه های شهری یاد کرد و از آمادگی شهرداری تهران برای انتشار سه هزار میلیارد ریال اوراق صکوک خبر داد.

حسن بیادی، نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران هم در اظهار نظری در رابطه با الودگی هوای تهران گفت:
دست اندرکاران مربوطه که سوخت و خودروی بی کیفیت وارد شهر می کنند، هنگامی که بحثآلودگی هوا پیش می آید خود را کنار می کشند و طوری مظلوم نمایی می کنند که انگار آنها هیچ گونه دخالتی در آلودگی هوا ندارند و تازه در چنین شرایطی از مدیریت شهری انتظار دارند آلودگی هوا را رفع کند.

جلسه روز یکشنبه ۹ بهمن ماه شورای شهر تهران به بررسی لایحه بهای خدمات قابل عرضه در سازمان بهشت زهرا گذشت. جلسه ای که تنها دستاورد آن تاکید بر رایگان بودن هزینه دفن در قطعات جاری بهشت زهرا بود. در نهایت اعضای شورای تصمیم گرفتند این لایحه در کمیسیونهای شورا دوباره بررسی شود هرچند مسجد جامعی عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا تاکید می کند: باید هزینه دفن در قطعه هنرمندان رایگان باشد.

حمید رضا صارمی، معاون سازمان شهرداریها و دهیاریها دوشنبه ۱۰ بهمن ماه خبر خوش ورود اتوبوس های سه کابین به کلان شهرها را داد و گفت: به منظور راه اندازی شبکه صحیح حمل و نقل عمومی ورود اتوبوسهای سه کابین در دستور کار قرار گرفته است و از سال آینده وارد شبکه اتوبوسرانی می‌شوند.

در روزمیانه هفته یک خبر خوش هم به مدیران متروی تهران داده شد و معاون عمرانی وزیر کشور با بیان اینکه شهرداری تهران ۵۳۰ میلیون دلار برای توسعه خطوط متروی تهران دریافت می کند گفت: به زودی بخش دوم یارانه های بلیت اتوبوس و مترو نیز به شهرداری ها پرداخت می شود.

سید مناف هاشمی، معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران هم دراین روز اعلام کرد: لایحه بودجه شهرداری تهران در مهلت قانونی به شورای شهر تهران ارائه شده است و بودجه امسال ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

احمد مسجد جامعی عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در این روز با انتقاد از محدودیتهایی که فضاهای شهری برای معلولان جانبازان ایجاد می کنند گفت: قانون و مصوبه برای بهینه سازی فضاهای شهری برای معلولان و جانبازان بسیار داریم اما کسی آن را اجرایی نمی کند.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران هم در این رابطه با بیان اینکه پیاده روهای شهر تهران برای تردد عابران عادی هم مناسب نیست گفت: در این میان مشکلات معلولان چندین برابر است.

سه شنبه ۱۱ بهمن با خبر خوش افتتاح و بهره برداری ایستگاه متروی تجریش آغاز شد. خبری که بارها از سوی مدیران شهری اعلام شد اما هر بار به دلیلی به تاخیر افتاده بود اما این بار تا پایان سال این ایستگاه به بهره برداری می رسد. علی محمد قلی، مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران از افتتاح و بهره برداری ایستگاه تجریش خبر داد و گفت: مشکلات این ایستگاه که چندین بار افتتاح آن را به تاخیر انداخته بود رفع شده و طی چند هفته آینده این ایستگاه به بهره برداری می‌رسد.

معصومه ابتکار، رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران نیز در این روز گفت: مناطق ۱۱،۱۲ و ۱۶ شهر تهران معضلات بیشتری در بخش آلودگی محیط زیست دارند و ضعیف ترین بخش در مسائل محیط زیستی شهر تهران متعلق به هوا و صدا است.

در جلسه علنی این هفته شورای شهر تهران نیز گزارشی مفصل در خصوص شورایاری ها داده شد. علیرضا دبیرعضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در این جلسه گفت: باید مدیریت واحد شهری طی لایحه ای از سوی شورای عالی استانها به مجلس ارائه شود تا زمینه اجرایی شدن آن فراهم شود در غیر این صورت تا ۴۰ سال دیگر هم زمینه تحقق آن فراهم نمی شود.

در روز پایانی هفته نیز هیربد معصومی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران برای چندین بار در ماه های گذشته با اشاره به مراحل پایانی بررسی طرح تفصیلی در کمیسیون ماده ۵، گفت: طرح تفصیلی جدید تهران به زودی با تصویب کمیسیون ماده ۵، ابلاغ و اجرایی می‌شود.

اما خبر مهم چهارشنبه ۱۲ بهمن ماه تشکیل شورای ترافیک شهر تهران بود. این شورا که مدتها تشکیل نشده بود در دفتر شهردار و با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک و نماینده شهرداری ها و دهیاری ها و پلیس راهور تشکیل شد.

هرچند مجتبی شفیعی نماینده رسمی دولت در این شورا حضور نداشت اما این شورا یک مصوبه داشت. به گفته رئیس پلیس راهور تهران در جلسه شورای ترافیک شهر تهران طرح کنترل محدوده زوج و فرد با دوربین تصویب و تصمیم برای راه اندازی بی آرتی اتوبان رسالت به جلسه آینده موکول شد.

در این روز یک وعده دیگر هم از سوی دولت به شهرداری داده شد و معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور گفت: اجرای قانون پرداخت ۲ میلیارد دلار به مترو تهران و کلانشهرها در انتظار معرفی بانک عامل و ضمانت از سوی شهرداریهاست و با انجام این کار قانون مذکور به سرعت اجرا میشود.