جذب 10 هزار فارغ التحصیل در دانشگاه فرهنگیان

حسین خنیفر  درباره مشکلات دانشگاه فرهنگیان گفت: مشکلات این دانشگاه مربوط به دیروز و امروز نیست و این دانشگاه وارث مشکلات ۷۰ ساله قبل و بعد از انقلاب است. هر اقتباسی که در نظام آموزشی کشو ما رخ داده دارای تواقصی بوده چرا که ایران یک کشور رو به رشداست. ایران از سوی نظام ارباب رعیتی به نظام کلاسیک و سپس مدرنیته رفته و اکنون در دوره مدرن و پسا مردن هستیم لذا توقعات از نظام آموزشی بالا رفته البته در ۲۰ ساله گذشته به علت رشد نظام ارتباطات انتظارات ملی از نظام آموزش بسیار رشد کرده است.


رئیس دانشگاه فرهنگیان در ادامه با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان دارای یک میلیون متر مربع ساختمان است که ۶۰ درصد آن مستهلک بوده و نیاز به بازسازی، به سازی و مقاوم سازی دارد اظهار داشت: این دانشگاه شرایط جذب ۲۰ تا ۳۰ هزار دانشجو را فراهم کرده، اما قانع کردن سیستم‌های قانونی برای اختصاص ردیف بودجه کار زمانی بری است.

دانشگاه فرهنگیان سال 96 فقط 3 هزار دانشجو جذب کرد

حنیفر در ادامه با بیان اینکه ۶ سال از شروع به کار این دانشگاه گذشته است بیان داشت: در سال ۹۱ تعداد دانشجوی جذب شده ۲۱ هزار نفر بودند که با یک شیب تند و نزولی این تعداد در سال ۹۲ به ۱۵ هزار نفر سال ۹۳ به ۱۱ هزار، سال ۹۴ به ۹ هزار، سال ۹۵ به ۶ هزار و در سال ۹۶ این تعداد به ۳ هزار نفر کاهش یافت. مسئولین سابق دانشگاه باید پاسخ دهند که چرا میزان جذب سیر نزولی را طی کرده است؟


وی در ادامه گفت: معتقدیم وقتی ظرفیت ۲۵ هزار نفر خالی باشد در ۱۶ رشته، ۳۱ استان و در ۹۸ پردیس و مرکز می‌توان آموزش داد و غنی سازی کرد.


رئیس دانشگاه فرهنگیان در ادامه افزود: دانشگاه فرهنگیان سال آینده ۱۰ هزار فارغ التحصیل دارد، جذب این تعداد برای سال آینده قطعی و برای جذب از طریق ماده ۲۸ هیچ محدودیتی نداریم چرا که این افراد به صورت پاره وقت و برخی به صورت غیر حضوری، تحصیل می‌کنند. برای جذب در سال آینده از نظر فضا و منابع مالی دچار نگرانی نیستیم.


حنیفر در ادامه اعلام کرد: هم اکنون آمادگی جذب ۴۰۰ هیات علمی را داریم.