پرونده‌ها در پلیس آگاهی بصورت علمی پیگیری می شوند

سردار محمدحسین مقیمی رئیس پلیس آگاهی ناجا در برنامه تلویزیونی گفت:  پلیس با رده‌های مختلفی از جرم اقتصادی مواجه است و هر جای کشور وقتی اتفاق اقتصادی رخ می‌دهد که منتهی به جرم می‌شود ما ورود می‌کنیم.

وی ادامه داد: آخرین مأموریت ما همین بحث احتکار و بحث ارز فروش ها و دلالان بود که ورود کردیم و به صورت ویژه تر و با اولویت بیشتر به آن پرداختیم.

سردار مقیمی گفت: در فضاهای اقتصادی که داد و ستد می‌شود همکاران ما حضور دارند و حتی به صورت لباس شخصی حاضر می شوند تا بررسی خود را داشته باشند.

وی گفت: در حوزه فعالیت های اقتصادی باید از قبل در جمع افراد و متهمان حضور پیدا کنیم و به مرور اسناد و مدارک را جمع آوری کنیم.

رئیس پلیس آگاهی ناجا گفت: خیلی از پرونده های کلان اقتصادی که امروز از آن خبر می‌شنوید در پلیس آگاهی در حال رسیدگی است و ما و همکاران مان بر روی آن کار می‌کنیم.

سردار مقیمی درباره اینکه مأموران برای رسیدن به دانش مربوط به حوزه کاری خود چه مسیری را طی می‌کنند گفت: ما مرکز آموزش داریم که به صورت همزمان سطح علمی همکاران را بالاتر می‌برد اما به این موضوع هم توجه داشته باشید که بچه های پلیس اقتصادی ما حتما باید کارشناسی ارشد مرتبط با حوزه اقتصادی داشته باشند و دارند و با توجه به تحصیلات شان جذب پلیس اقتصادی می‌شوند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا به فعالیت واحد تشخیص هویت اشاره کرد و گفت همکاران ما در آن بخش هم یا کارشناسی ارشد دارند یا دکترا.

وی افزود: فعالیت های ما در پلیس آگاهی فضایی کاملا علمی است و کارها و اقدامات به صورت علمی پیش می رود.