برگزاری انتخابات مجلس دانش آموزی در ابتدای آبان ماه

 علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در جریان برگزاری نشست خبری نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی اظهار داشت: اول آبان انتخابات دانش آموزی برگزار می شود. اعضای مجلس دانش آموزی انتخاب و در هر دوره دو ساله فعالیت می کند. این مجلس 150 نماینده دختر و پسر از بین دانش آموزان متوسطه اول و دوم انتخاب می شوند و گارگاه های آموزشی را می گذرانند 152 نماینده از استان ها و 4 نماینده از اقلیت ها و 2 نماینده از دانش آموزان با بیماری های خاص داریم.

وی ادامه داد :در نهمین دوره مجلس دانش آموزی که فردا افتتاح می‌شود. اولین اتفاق هیات رئیسه سنی مجلس انتخاب هیات رییسه مجلس را انجام خواهند داد. انتخابات کمیسیون‌ها را هم خواهیم داشت که داره ۵ کمیسیون فرهنگی، اجتماعی ورزشی و ارتباطات است.

کاظمی  گفت: امیدواریم در این دوره یک سند رسمی از مسائل حوزه دانش آموزشی تهیه شود. در فضای مجلس دانش آموزی اهدافی به صورت مستقیم دنبال می‌شود ماموریت اصلی این مجلس تربیت علمی و سیاسی دانش آموزان تمرین مهارت‌های اجتماعی در یک فضای قانونی است.

وی با اشاره به اینکه این مجلس تمرین دموکراسی است اظهار داشت :مجلس دانش آموزی در تحقق سند تحول بسیار کمک می‌کند و دانش آموزان را با مسایل روز آموزش و پرورش دنبال می‌کنید. این فعالیت اجتماعی و گروهی کارکرد‌های دیگری برای فضای آموزشی کشور دارد. ۱۱ میلیون دانش آموز در این فرآیند تمرین دموکراسی شرکت کرده اند و ششصد دانش آموز عضو شورای‌های دانش آموزی می‌شوند.

 معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ایجاد روحیه ایرانی اسلامی ایجاد حس مسئولیت و حساسیت به مسائل آموزش و پرورش ایجاد روحیه مشارکت پذیری ترویج فرهنگ گفتگو قدرت نقد فضای آموزشی مهارت آموزی و کادر سازی برای آموزش و پرورش از دیگر مزایای مجلس دانش آموزی بر شمرد و تصریح کرد :مجلس دانش آموزی  یک نهاد صنفی و تربیتی است و اختیاراتی دارد که می‌تواند زبان گویای دانش آموزان سراسر کشور باشد و مهمترین چالش‌های دانش آموزشی را به اطلاع مدیران برساند. این نهاد مشورتی می‌تواند کپک‌های مختلفی به آموزش و پرورش بکند. راهکار‌هایی دقیق تری در حوزه نقش پذیری دانش آموزان ارائه دهد. لوایحی در حوزه فعالیت خودشان به مسئولان ارسال می‌کنند. این مجلس ۸ دوره را پشت سر گداشته و به بلوغ رسیده می‌تواند تکیه گاهی برای تصمیم گران حوزه تعلیم تربیت باشد.