از توزیع شیر رایگان در مدارس چه خبر؟

محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امید و نشاط در مجلس دانش‌آموزی موج می‌زند. این ۱۵۰ نماینده در هر استان مشاور عالی سازمان در استان خود نیز هستند. در این سال‌ها نمایندگان این مجلس نظرات خوبی را ارائه کرده اند که هم در برنامه‌های درسی و هم در کتب درسی مورد استفاده قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این مجلس حرکتی است که از سطح مدرسه شروع می‌شود و در سطح ملی که این مجلس است بروز و ظهور می‌یابد. تمرین مهارت‌های اجتماعی و مشارکت در تصمیم گیری است. این تمرین نقش الگو برداری و الگو سازی را بر عهده دارد. تصمیمات این مجلس در برنامه‌های پرورشی هم مورد استفاده قرار گرفته و در مواردی باعث اصلاح اساسنامه، دستور العمل، آیین نامه و حتی برنامه‌های کتب درسی شده است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه افزود: شورا‌های دانش آموزی یکی از برنامه‌های سند تحول هستند و کمک قابل توجهی به رشد متوازن ساحت‌های سند تحول کرده اند.

بطحایی در پاسخ به این سوال که ۳ درصد سهمیه کنکور مربوط به معلولان بوده، اما این سهمیه اعمال نشده، گفت: وقتی تعداد متقاضی کم باشد قاعدتا نمی‌توانیم این سه درصد را اعمال کنیم؛ البته در بعضی مناطق این سهمیه اعمال شده و رایزنی‌های با سازمان امور استخدامی صورت گرفته تا باقیمانده این سه درصد ذخیره شده و در سال‌های بعد مورد استفاده قرار گیرد.

وی درباره طرح تعطیلات زمستانی گفت: این طرح برای امسال امکان عملیاتی شدن ندارد.

بطحایی درباره آخرین وضعیت شیر مدارس، گفت: شیر مدارس به دلیل مشکلات اعتباری در هاله‌ای از ابهام است و منتظر ابلاغ اعتبارات هستیم. سازمان برنامه قول داده که اعتبارات برای ۶ ماهه دوم سال بخشی از اعتبارات تخصیص یابد که متناسب با آن توزیع شیر را در مدارس آغاز می‌کنیم.