امینی: بی تفاوتی مدیریت شهری نسبت به مراسم اربعین پذیرفتنی نیست

نود و سومین جلسه شورا در حالی آغاز شد که در غیاب محسن هاشمی ریاست جلسه را ابراهیم امینی نایب رئیس شورا بر عهده گرفت.

 سید ابراهیم امینی در آغاز این جلسه روز جهانی نابینایان را تبریک گفت و اظهار داشت: روز جهانی نابینایان که به حق روشندلان نامیده می شوند را  گرامی می داریم و امیدواریم که مدیریت شهری موفق شود فضای شهری و خدمات رسانی را در جهت بهره برداری این عزیزان تجهیز و روان سازی کند.

 وی در ادامه با اشاره به افتخار آفرینی کاروان ورزشی پارالمپیک ایران در بازیهای آسیایی جاکارتا گفت: مقام سومی کاروان پارالمپیک در بازیهای آسیایی افتخار بزرگی است که این مهم را به این عزیزان، مربیان و همه مردم شریف ایران زمین تبریک می گوییم و امیدواریم موفقیت های ورزشی نتیجه اش نشاط و شادابی و توان روزافزون شهروندان عزیز باشد.

 نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به موضوع برگزاری مراسم اربعین اشاره کرد و گفت: در آستانه اربعین حسینی قرار داریم و نقش مدیریت شهری در برگزاری این مراسم بزرگ معنوی،  عبادی، سیاسی و اجتماعی در رسانه ها مورد کند و کاو عزیزان و شهروندان است.

 وی ادامه داد: دیدگاه های مختلفی در این خصوص ارائه شده و بعضی با نگرش افراطی مدعی دخالت حداکثری مدیریت شهری در مراسم اربعین هستند و برخی با نگرش تفریطی معتقدند مدیریت شهری هیچ نقشی نباید در این مراسم داشته باشد و هزینه ای در این خصوص از سوی مدیریت شهری انجام نشود.

 امینی خاطر نشان ساخت: در نگاه اعتدالی  همان گونه که دولتی کردن مراسمی چون  اربعین صحیح نیست، ولی بی تفاوتی مدیریت شهری که بیش از یک میلیون نفر از شهروندان تهرانی در آن شرکت می کنند نیز پذیرفتنی نیست و به خصوص اینکه نیازهایی در طول سفر برای شهروندان تهرانی و دیگر هموطنان به وجود می آید که در این راستا ستاد اربعین در وزارت کشور تشکیل شد و برخی وظایف به شهرداری کلان شهر ها از جمله تهران واگذار  شده است.  طبیعی است این انتظار وجود داشته باشد، حداقل مشکلات در دوران حضور کربلا و نجف برآورده شود.

امینی گفت:  البته در دیداری که ریاست شورا با مسئولان عراقی داشتند بخشی از نگرانیهای مسئولان عراقی بزرگ جلوه دادن این کمک ها است که به معنای عجز دولت عراق در خدمات رسانی می باشد.

 نایب رئیس شورا با یادآوری این موضوع که بخش کوچکی از فعالیت این مراسم بزرگ به عهده شهرداری تهران است که آن نیز مرتبط با وظایف وتعهدات ماهیتی مدیریت شهری نسبت به شهروندان می باشد، گفت: امیدواریم امسال نیز بهتر از سال گذشته که با هزینه ای بسیار کمتر از دوره قبل و در چارچوب وظایف محوله صورت گرفت، انجام شود که البته بخش قابل توجهی از فعالیتهای شهرداری تهران در داخل کشور و پایانه های مرزی است که به زائرین ایرانی خدمت رسانی در حوزه های نظافت و حمل ونقل کوتاه مسیر، ستاد گمشدگان و تسهیل ارتباطات شهروندان با همکاری وزارت ارتباطات انجام می شود.