آماری هولناک از مرگ‌های الکلی در ۴۵ روز

محمدرضا قدیرزاده با بیان اینکه از اول شهریور تاکنون ۹۶ نفر در کشور بر اثر مصرف مشروبات الکلی جان باختند، گفت: از این تعداد ۸۶ نفر مرد و ۱۰ نفر زن هستند؛ همچنین ۸۲ نفر از این افراد در بیمارستان و هشت نفر در منزل جان باخته‌اند و محل فوت ۶ نفر از آنان نیز اعلام نشده است.

وی تصریح کرد: در فاصله زمانی اول شهریور تا ۱۵ مهر ماه در مجموع در ۲۱ استان گزارش فوت ناشی از مصرف مشروبات الکلی داشتیم که این امر نشان‌دهنده توزیع حجم بالایی از مشروبات الکلی آغشته به سم متانول است.

رئیس گروه مطالعات اعتیاد و سوء مصرف مواد و الکل پزشکی قانونی با اشاره به اینکه در گزارش‌های پزشکی قانونی مرگ چندین نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی پلمب‌شده هم وجود دارد، به خانواده‌ها هشدار داد: هیچ‌گونه مشروبات الکلی استانداردی در کشور وجود ندارد و حتی مشروبات الکلی پلمب‌شده نیز در اغلب موارد در کارگاه‌های زیرزمینی تهیه و پلمب می‌شود.

قدیرزاده خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه از ابتدای شهریور ماه تاکنون دو موج مسمومیت با متانول را در کشور شاهد بودیم، احتمال اینکه مجدداً شاهد توزیع مشروبات الکلی تقلبی و آغشته به متانول در کشور باشیم، وجود دارد؛ بنابراین به خانواده‌ها هشدار می‌دهیم مراقب فرزندان، نوجوانان و جوانان خود باشند و توصیه‌ها و هشدار‌های لازم را به آنان ابلاغ کنند.