آخرین وضعیت برپایی نمایشگاه صنایع دستی در مسکو

چهارم تیرماه سال جاری پویا محمودیان، معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی در این خصوص گفت: پکیج قابل ارائه هنرمندان در زمان برگزاری رویداد جام جهانی گران تمام می‌شد و تصمیم گرفتیم برای حمایت بیشتر از آنها و برای اینکه از وضعیت موجود متضرر نشوند زمان برگزاری نمایشگاه را به وقت دیگری موکول کنیم.

محمودیان عنوان کرده بود که لغو برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در روسیه موقتی است و پیش‌بینی کرده بود که این نمایشگاه در اواخر شهریور ماه در مسکو برپا شود اما یک ماه از این پیش بینی گذشت و خبری از برپایی نمایشگاه نشد.

در همین راستا خبرنگار صنایع دستی خبرگزاری فارس آخرین وضعیت برپایی نمایشگاه صنایع دستی در مسکو را از پویا محمودیان جویا شد.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: آنقدر شرایط تغییر کرده که برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در خارج از کشور سخت شده است.

وی افزود: در برپایی نمایشگاه ما به عنوان بخش بسترساز و هنرمندان به عنوان شرکت‌کنندگان باید شرایط  مناسبی را داشته باشند و مدل اقتصادی ارائه شود که مقرون به صرفه باشد.

محمودیان با بیان اینکه ما اقدامات ویژه‌ای را برای برپایی هر چه بهتر این نمایشگاه‌ها انجام داده‌ایم،‌گفت:معمولاً هزینه غرفه‌ها را سازمان میراث فرهنگی پرداخت می‌کند و غرفه برای شرکت‌کنندگان رایگان محسوب می‌شود اما مابقی هزینه‌ها مثل بلیت رفت و برگشت، هزینه ترخیص بار، اقامت و ترانسفر بین شهری بر عهده هنرمند است.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه ما در تلاش هستیم تا در برخی نمایشگاه‌ها در بحث قیمت بلیت رفت و برگشت هم به هنرمندان کمک کنیم،‌گفت: نامه‌نگاری‌هایی را با بانک مرکزی شروع کرده‌ایم تا بتوانیم در این خصوص از سامانه ارز «نیما» استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه رئیس سازمان میراث فرهنگی پیگیری‌های زیادی را برای حضور صنعتگران در نمایشگاه خارجی داشته‌اند، گفت: امیدواریم این تلاش‌ها نتایج خوبی را در بر داشته باشد و هنرمندان و صنعتگران ما در یک شرایط اقتصادی مناسب در این نمایشگاه‌ها شرکت کنند.

محمودیان گفت: ما به عنوان حامی تلاش می‌کنیم تا تخفیفاتی را روی اجاره غرفه‌ها از شرکت‌های مجری در کشورهای خارجی بگیریم چرا که معمولاً هزینه غرفه‌ها در کشورهای خارجی بین 250 تا 390 یورو است.