کشف بی سابقه چندصدتن مواد مخدر توسط نیروی انتظامی

سردار مسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در حاشیه همایش بررسی ابعاد مختلف تولید و انحراف پیش سازها در جمع خبرنگاران اظهار داشت:ایران به عنوان پرچمدار مبارزه با مواد مخدر در جهان به شمار می آید.

وی ادامه داد: مسئله بغرنج تولید مواد مخدر در افغانستان هر سال پیچیده تر شده است و از سال ۲۰۰۱ میلادی که نیروهای غربی برای تامین امنیت و مبارزه با مواد مخدر در افغانستان حاضر شدند تولید ۱۸۵ تنی مواد مخدر امروز به ۹ هزارتن رسیده استو این نشان می دهد نه تنها اقدامات این کشورها موثر نبوده بلکه به نظر به نوعی نقش در افزایش تولید داشته است.

سردار زاهدیان بیان داشت: باید برنامه های پیشگیری را ارتقا دهیم و تجهیزاتی که در کنترل معابر و قاچاق شکل می گیرد تامین شود.

وی با بیان اینکه جامعه جهانی تا امروز نقشی که باید ایفا کند برای تامین نیازهای مبارزه در ایران نکرده است گفت:این به کمک های ناچیزی در مواقع خاص بسنده شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا متذکر شد: هر موقع بحث تحریم ها مطرح شده این موارد را محدود سازی کرده اند و خیلی جاها خدمات و امکاناتی که باید در اختیار گذارند را سلب کردند‌.

وی افزود: :ما به تنهایی با عزم و نیتی که نیت یک مسلمان است وهمچنین جامعه ایرانی از دیر باز در جهت خواسته هایخوب برای مردم نقش آفرینی کرده و با همین نیت نیز امروز جلوی مداد مخدر را گرفته ایم.

زاهدیان در خصوص تحریم ترامپ در مورد تجهیزات مواد یاب خاطرنشان کرد:ما باید تجهیزات را خریداری کنیم و این نیاز ماست و تحریم هایی که قائل شدند همه تجهیزات این چنینی را شامل می شود.

وی یادآور شد امیدوارم این کار را نکنند چون به هرحال ممکن است ما در پیدا کردن مواد مخدر نتوانیم این توانایی لازم را داشته باشیم و آنها باید آن مواد را کیلو کیلو در اروپا جمع کنند.

ریس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت:در سال جاری تا امروز صبح ۴۰۳ تن مواد مخدر توسط نیروی انتظامی کشف شده که این رقم در سطح جهان طی سالهای گذشته بی سابقه است.