گفت‌وگو یکی از ضروریات جامعه امروز ایران است

رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در دومین روز نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی که در محل سابق مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: موضوعی که برای این دوره مجلس دانش‌آموزی انتخاب کردم، مجلس دانش‌‌آموزی و پرچمدار گفت‌وگوی ملی است.

وی با بیان اینکه دو نوع جامعه شامل مونولوگ و دیالوگ محور داریم، افزود: در جامعه مونوگ محور، یک عده کمی حرف می‌زنند و مابقی می‌شنوند که این جامعه غیرپویا، ناامید، شایعه پذیر، خود محور، بی نشاط و غیر شفاف است و جامعه دوم دارای پویایی، مشارکت جویی، اعتماد سازی، امیدآفرینی، جمع گرایی و شفاف بودن است.

صالحی امیری با بیان اینکه نیازمند یک ساز و کار جدید در عرصه ملی برای آغاز گفت‌وگوی ملی هستیم، ادامه داد: اگر قرار است در جامعه گفت‌وگو شکل گیرد، نقطه آغازش آموزش و پرورش است.

وی با تأکید بر اینکه جامعه برای رسیدن به قله‌های اخلاق و فضیلیت نیازمند گفت‌وگو است، افزود: آغاز گفت‌وگو در مدارس بین دانش‌آموزان با یکدیگر، معلمان با یکدیگر و معلم و دانش آموز است و اگر شکل نگیرد نمی توان باب گفت‌وگو را باز کرد.

رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه هنوز در آموزش و پرورش گفت‌وگو به گفتمان تبدیل نشده است، اظهار کرد:  گفت‌وگو یکی از ضروریات جامعه امروز ایران است و به دلیل تغییر در معادلات خانواده، فاصله گرفتیم.