نگرانی یوسف‌نژاد از وجود ۷۰۰ نوع مواد مخدر در جامعه

علی اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: با روی کار آمدن رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در چند سال اخیر، شاهد میزان همکاری و مشارکت مردم در مبارزه با مواد مخدر هستیم و معتقدیم این رویکرد در حوزه‌های درمان و پیشگیری از اعتیاد موثر بوده است.

وی با تاکید بر اینکه توان و ظرفیت مردم از ظرفیت دستگاه‌های مرتبط خیلی بیشتر است، افزود: بسیاری از خانواده‌ها در شهرستان ساری به دستگاه‌های ذی‌ربط مراجعه و اعلام می‌کنند که در حوزه‌های پیشگیری و درمان حاضر به همکاری هستند.

نماینده مردم ساری در مجلس ادامه داد: عده‌ای هم با تشکیل کمپ‌های مختلف درمان اعتیاد در این حوزه مداخله و مشارکت دارند، بنابراین آنچه در شهرستان ساری می‌بینیم علاقه‌مندی مردم برای ایجاد تشکل‌های تخصصی برای رفع این معضل است.

یوسف‌نژاد با بیان اینکه تنوع مواد مخدر و روان‌گردان نسبت به گذشته بیشتر شده است، بیان کرد: اگر در گذشته تعداد مواد مخدر و روان‌گردان‌ها زیر عدد 10 بود، امروزه به بالای 700 نوع رسیده است که بسیار نگران‌کننده است.

وی تصریح کرد: انجام یک مسئولیت و ماموریت سنگین تنها از جانب یک دستگاه برنمی‌آید بلکه باید دیگر دستگاه‌ها در کنار مردم مشارکت و تلاش کنند.

عضو هیأت رییسه مجلس با تاکید بر اینکه مبارزه با مواد مخدر نیاز به حمایت‌های قانونی و منابع مالی دارد، گفت: مجلس کمیسیون‌های تخصصی در حوزه مبارزه با مواد مخدر دارد؛ به طور مثال کمیسیون‌های اجتماعی و فرهنگی در این زمینه مسئولیت مستقیم دارند و اگر دولت در این حوزه نیاز به قوانین حمایتی و مرتبط داشته باشد مجلس نهایت همکاری را خواهد داشت.