تأکید بطحایی بر تحصیل همه دانش‌آموزان واجب‌التعلیم در مدارس کشور

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاح آموزشگاه شهدای دانایی که در روستای حصار قاضی بخش جواد آباد برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهدای افغانستانی، اظهار کرد: راه‌اندازی هر مدرسه، راه جدیدی را به دانایی و بصیرت می‌گشاید و تک تک کلاس‌ها، مسیر جدیدی را برای معرفت انسان‌ها می‌گشاید.

وی ضمن تقدیر و تشکر از خیرین مدرسه‌ساز، افزود: به لطف خداوند و مشارکت خیرین، ۸ هزار کلاس درس در سال تحصیلی جدیدآغاز به کار کرد و تا پایان سال ۲ هزار کلاس دیگر افتتاح می‌شود.

بطحایی ادامه داد: در مهر ماه سال گذشته ۵ هزار کلاس درس جدید افتتاح شد و نسبت به سال گذشته شاهد رشد ۴۰ درصدی در افتتاح مدارس علی‌رغم مشکلات اقتصادی هستیم همچنین ۵۰ درصد از کلاس‌های جدیدالتأسیس با دست با کفایت نیکوکاران احداث شده است.

وی با تأکید بر تحصیل همه دانش‌آموزان واجب‌التعلیم در مدارس کشور، گفت: این افتخار همه ماست که تمام دانش‌‌آموزان تحصیل کنند و  هیچ تفاوتی بین دانش‌آموزان واجب‌التعلیم برای تحصیل در کشور بین دانش‌آموزان ایرانی و اتباع نیست.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: هر کسی که در این کشور در سن تحصیل است باید درس بخواند و این نگاه را گسترش می‌دهیم همچنین احداث این مدرسه، نمادی از رویکرد جمهوری اسلامی برای تعلیم و تربیت همه دانش‌آموزان هم ایرانی و هم اتباع است. 

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش تلاش می‌کند  پله‌های تحول را طی کند، گفت: یکی از مولفه‌های تحول، نیروی انسانی است و باید شایستگی‌های معلمان افزایش یابد و هم اینکه انگیزه لازم برای این شایستگی‌ها فراهم شود. 

بطحایی افزود: برای تحول مدیریت واحدهای آموزشی، طرحی تحت عنوان مدرسه محوری را به حرکت در آوریم و ۴ اقدام از مهر ماه به اجرا در آید.