تشریح چگونگی نحوه خدمت سربازی دانش‌آموختگان برتر و برتر فناور

سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص نحوه خدمت سربازی دانش‌آموختگان برتر و همچنین دانش‌آموختگان برتر فناور، اظهار داشت: قبلا گروهی از مشمولان وظیفه تحت عنوان نخبه و استعداد برتر خدمت سربازی خود را با انجام پروژه تحقیقاتی انجام می‌دادند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: در حال حاضر اسم این افراد به عنوان دانش‌آموختگان برتر و دانش‌آموختگان برتر فناور تغییرکرده و دیگر از اصطلاح نخبه و استعداد برتر استفاده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه این دسته از افراد از سوی بنیاد ملی نخبگان و از بین افراد واجد شرایط در یک فرآیند علمی انتخاب شده و به مرکز امور نخبگان در دانشگاه عالی دفاع ملی نیروهای مسلح معرفی می‌شوند، اعلام کرد: افراد فوق خدمت سربازی خود را با انجام پروژه تحقیقاتی انجام می‌دهند که در اصطلاح غلط می‌گویند به جای خدمت سربازی؛ درحالی‌که این افراد سربازی‌شان را با این شیوه جدید سپری می‌کنند.

سردار کمالی ادامه داد: این افراد می‌توانند پروژه تحقیقاتی را در نیروهای مسلح یا یکی از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی و حتی برخی شرکت‌های دانش بنیان سپری کنند.

این مقام ارشد ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به این مطلب که متولی امور اجرایی نخبگان دانشگاه مذکور است تصریح کرد: پس از انجام تحقیقات موضوع در کمیته ارزشیابی بررسی شده و در صورت کفایت، مجوز پایان خدمت صادر می‌شود.

وی افزود: در زمان‌های تعیین‌شده این افراد برای طی دوره آموزش نظامی اعزام و سپس کارت پایان خدمت آنها صادر می‌شود.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: افراد مذکور برای اطلاع از ضوابط سرباز‌ دانش‌آموخته برتر یا سرباز دانش‌آموخته فناور باید به سایت بنیاد ملی نخبگان مراجعه کنند؛ همچنین برای پاسخگویی به سوالات حین انجام پروژه تحقیقاتی باید با دانشگاه دفاع ملی نیروهای مسلح ارتباط برقرار شود.