آخرین وضعیت تکمیل ایستگاه‌های خط ۷ مترو

علی امام مدیرعامل‌ شرکت متر‌وی تهران در حاشیه تکمیل قطعه شمالی بزرگراه‌ صیاد شیرازی در جمع خبرنگاران حضور یافت و در پاسخ به سئوالی در خصوص علت تأخیر‌های پی در پی در افتتاح و تکمیل خطوط 6 و 7 متروی‌ تهران گفت:شهرداری تهران به لحاظ مالی دچار مشکلات فراوانی است که به صورت طبیعی این مشکلات بر روی پروژه‌های مترو هم اثر می‌گذارد و لذا اصلی‌ترین علت تأخیر در تکمیل خطوط 6 و 7 مترو مسائل مالی است.

مدیر عامل شرکت متروی‌ تهران با بیان اینکه موضوع دیگر مربوط به اوراق مشارکت است، گفت: استفاده از اوراق مشارکت می‌تواند کمک کننده مترو باشد؛ در حالی که در سال 96 این موضوع منتفی شد و فقط 700 میلیارد تومان که مربوط به خط 7 بود فروخته شد و هنوز هم به دست ما نرسیده است.

وی در خصوص تأمین نشده هزار و 300 میلیارد تومان اوراق مشارکت اظهار کرد: چون شهرداری نتوانست وسیله‌های لازم را تأمین کند، لذا این هزار و 300 میلیارد به طور کامل در مرحله فروش قرار نگرفت.

مدیر عامل شرکت متروی‌ تهران با بیان اینکه همه شهرداری‌های کشور در مشکلات مالی هستند، اظهار کرد: علت این است که همه شهرداری‌ها به علت رکود چندین ساله ساخت و ساز و تأمین درآمدی مستقیم دچار مشکل هستند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پیمانکاران‌ برای عملیات اجرایی آماده کار هستند و فقط مشکل مالی داریم؛ چنانچه‌ حدفاصل‌ ایستگاه بسیج و مهد‌یه در خط 7 سه ماه کار دارد و اگر منابع مالی آن تأمین شود ظرف 3 ماه راه‌اندازی خواهد شد.