افزایش اصطکاک ارزش‌ها بین خانه و مدرسه

 آیین بزرگداشت هفته پیوند اولیا و مربیان در دبیرستان دخترانه ایوب حسینی واقع در منطقه ۵ تهران برگزار شد.

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم اظهار کرد: هفته پیوند فرصت و زمینه مناسبی است که مجدداً در مورد دو نهاد یعنی خانواده و مدرسه و ضرورت پیوند این دو نهاد صحبت شود.

وی با بیان اینکه موفقیت تربیت در گروی همسویی دو نهاد خانواده و مدرسه است، افزود: اگر خانواده و مدرسه هم‌گرا باشند، تربیت موفق‌تر است.

بطحایی تصریح کرد: اولین صدمه به دانش‌آموزان غیرهم‌سو بودن اولیا و مربیان و اصطکاک ارزش‌هاست یعنی آنچه در خانواده ارزش است در مدرسه ارزش نباشد. به عبارت دیگر خانواده و مدرسه دارای ارزش‌های یکسان نباشند.

وی اضافه کرد: اگر ارزش‌ها در خانه و مدرسه یکسان نباشد، حتماً اصطکاک در مسیر تربیت به وجود می‌آید که بچه‌ها به محیط سوم گرایش پیدا می‌کنند. 

وزیر آموزش و پرورش گفت: مهم‌ترین مسئله انجمن‌های اولیا و مربیان، اصطکاک ارزش‌هاست که رو به تزاید است و  باید این مسئله مورد بحث و بررسی قرار گیرد و همسویی خانواده و مدرسه تقویت شود. 

وی ادامه داد: البته نمی‌خواهم محیط سوم را که همسالان هستند را نفی کنم اما سهم محیط سوم افزایش یافته است که البته با فضای مجازی که گسترش پیدا کرده، باعث شده است دانش‌آموزان را با خطراتی مواجه کند.