شایعات در مورد پذیرفته شدگان «پزشکی آزاد»

اتفاقات رخ داده در پذیرش دانشگاه آزاد و سرگردانی برخی دانشجویان پزشکی این دانشگاه، سبب ورود مجلس به این ماجرا و فراخواندن سرپرست دانشگاه آزاد به کمیسیون آموزش شد.

فاطمه سعیدی، عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در مورد آخرین وضعیت مشکل دانشجویان پذیرش شده در رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه به ایرناپلاس گفت: برای بررسی این موضوع یک جلسه اضطراری عصر دیروز (یکشنبه) در کمیسیون آموزش با حضور رئیس و معاون دانشگاه آزاد برگزار شد که ایشان توضیحاتی را در این زمینه ارائه کردند.

وی ادامه داد: به گفته آقای محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد، افرادی که تخلف کردند برکنار شدند ولی فکر نمی‌کنم این برکناری بتواند مشکلی را از این دانشجویان حل کند. در جلسه دیروز تصمیم گرفته شد که کمیته آموزش عالی در کمسیون آموزش، امروز (دوشنبه) با آقای طهرانچی، نماینده وزارت بهداشت و سازمان سنجش جلسه داشته باشد که پیش از ظهر امروز برگزار شد.

**پذیرش چهار هزار دانشجو با مشکل مواجه شده است

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در مورد جلسه امروز نیز توضیح داد: در این جلسه آقای طهرانچی اعلام کردند آمار منتشر شده در فضای مجازی در مورد تعداد دانشجویان که پذیرش آنها با مشکل روبه‌رو شده‌اند صحیح نیست و تعداد صحیح چهار هزار نفر هستند.از این تعداد تقریباً 2500 نفر مشکلی نداشته و ساماندهی و پذیرش پیدا می‌کنند. برای 1500 نفر باقی مانده نیز دنبال راهکار هستند تا مشکلی برای این دانشجویان پیش نیاید چون مشکل از مسئولان واحدهای دانشگاه آزاد بوده است و آنها در تعداد پذیرش‌ها تخلف کرده‌اند.

سعیدی ابراز امیدواری کرد تا روز شنبه هفته آینده دانشگاه آزاد، وزارت بهداشت و سازمان سنجش به یک‌راه حل مشترک برای حل مشکل این دانشجویان برسند.