توضیحات سردار رحیمی درباره پرونده مرگ دکتر هکی

مرحله چهارم طرح سراسری دستگیری اراذل، اوباش و مزاحمیننوامیس صبح امروز در مقر پلیس امنیت تهران رقم خورد.

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه این برنامه در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش فارس در خصوص آخرین جزئیات پرونده خودسوزی فردی مشهور به دکتر هکی اظهارداشت: چهارشنبه گذشته خبری به کلانتری ۱۴۰ باغ‌فیض واصل می‌شود مبنی بر اینکه خودرویی در حال سوختن است.

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: بلافاصله مأموران این کلانتری در محل حضور یافته و متوجه می‌شوند که فردی نیز در داخل خودرو در حال سوختن است؛ بلافاصله مأموران اداره جنایی پلیس آگاهی نیز در محل حاضر می‌شوند که پس از بررسی‌های اولیه خانواده این فرد نیز دعوت می‌شوند.

وی گفت: بر طبق نظریه پزشک قانونی که بخشی از آن به پلیس داده شده است، خودسوزی فرد محرز است و پزشکی قانونی نظریه صریح دارد مبنی بر اینکه این فرد خودسوزی کرده است.

عالی‌ترین مقام انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه در برخی خبرها عنوان شده که این فرد ابتدا با ضربات چاقو به قتل رسیده و بعد سوخته شده است، گفت: این خبرها صحیح نیست چرا که طبق نظریه پزشکی قانونی خودسوزی این فرد محرز است و حتی عنوان شده که به خاطر استنشاق دود در داخل شش‌ها این فرد جان باخته است.

وی افزود: خانواده این فرد نیز اعلام کرده‌اند که فرد مذکور از وضعیت زندگی و درآمد خود ناراضی بوده و چندین بار اعلام کرده بود که قصد خودکشی دارد.

سردار رحیمی با بیان این مطلب که هنوز این پرونده در حال رسیدگی است در خصوص افرادی که اقدام به تشویش اذهان عمومی در این خصوص می‌کنند گفت: قطعاً دستگاه قضایی با افرادی که اقدام به تشویش اذهان عمومی می‌کنند برخورد خواهد کرد.