فصل پاییز چه لباسی بپوشیم؟
پاییز فصل رنگ‌هاست، رنگ‌هایی پر از زندگی؛ پس بهتر است شما هم به‌عنوان یک فرد شیک‌پوش با ست‌کردن و حساب‌وکتاب لباس‌هایتان و در نظرگرفتن رنگ‌های مناسب این فصل در هر جمعی بدرخشید. در فصل پاییز باید لباس‌های مخصوص خودش را به تن کنید.
 
این لباس‌ها غالبا نه خیلی گرم‌اند و نه اینکه باعث می‌شوند شما از سرما به لرزه بیفتید. این در حالی است که بسیاری دوست ندارند ظاهر کلی لباس‌هایشان به‌‌هم بریزد و می‌خواهند همیشه ظاهر مناسبی داشته باشند.
ژاکت و کت
پاییز فصل لایه‌ لایه لباس پوشیدن است؛ یعنی به جای پوشیدن یک لباس گرم و سنگین، بهتر است چند لباس نازک را روی هم بپوشید تا در صورت گرم و سرد شدن دمای هوا یا در مکان‌های متفاوتی که در آنها قرار می‌گیرید، بتوانید به راحتی پوشش خود را تغییر دهید. یکی از این پوشش‌های ضروری «ژاکت» است. پوشیدن یک بلوز کاملا اندازه بدن با یک ژاکت تک‌دکمه‌ای، جلیقه یا کت جین برای این فصل بسیار مناسب است. یکی از مشکلات اصلی با لباس‌های پاییزه بخصوص ژاکت این است که شما را چاق‌تر از آن‌چه هستید، نشان می‌دهد؛ بخصوص در زمانی که لباس جفت‌وجور بدن بیشتر طرفدار دارد. این یک مشکل بزرگ است ولی راه‌حل آن آسان است؛ به سراغ خرید ژاکت‌هایی بروید که جفت‌وجور بدن شما بافته شده باشند. از طرف دیگر می‌توانید به جای ژاکت، یک زیرپیراهن که نقش عرق‌گیر را ایفا می‌کند و دو لایه لباس (پیراهن) بپوشید. در این صورت دیگر نیازی به حمل ژاکت در این روزهای پاییز که هوا متغیر است، نخواهید داشت. یک مزیت دیگر ژاکت این است که اگر گرمتان شد، می‌توانید آن را از تن بیرون بیاورید و به دور کمرتان گره بزنید. هوای پاییز نامطمئن است، خیلی اوقات به همراه‌داشتن یک ژاکت مناسب ضروری است.

پلیور
پلیورهایی که از الیاف طبیعی تهیه شده‌اند، بهترین انتخاب برای این فصل‌اند. پشم، کشمیر و کتان از الیافی هستند که جابه‌جایی هوا در آنها خوب انجام می‌شود و برای لایه‌لایه پوشیدن لباس مناسب‌اند؛ از طرفی احتمال اینکه حساسیت پوستی ایجاد کنند نیز کم است و دوام زیادی دارند.

شلوار
شلوارهای مخمل کبریتی که رنگ‌های متنوعی دارند و می‌توانند با بلوزهای زیادی هماهنگ شوند و شلوارهای جین با رنگ‌های تیره و متمایل به آبی نفتی، مناسب و مد این فصل هستند.

جوراب
در این فصل برای خریدن جوراب هم باید دقت زیادی داشته باشید. انتخاب یک جوراب محکم و ضخیم می‌تواند هم پای شما را گرم نگه دارد و هم اینکه در صورتی که اتفاقی داخل یک چاله آب افتادید، از پای شما محافظت خواهد کرد.

کفش
داشتن چکمه در فصل پاییز و زمستان یک ضرورت است؛ بنابراین اگر می‌خواهید در این فصل پاپوشی تهیه کنید، بهتر است به جای خرید کفش، چکمه بخرید. انتخاب نیم‌بوت چرم، سبک و با پاشنه متوسط برای خانم‌ها نشانه تیزهوشی است؛ البته چکمه بلند برای مناطقی که فصل بارانی بیشتری دارند، بهتر است.

کیف چرمی
خانم‌ها توجه داشته باشند که اگر می‌خواهند در این فصل کیف بخرند، باید حساسیت بیشتری در مورد جنس آن به خرج دهند و «چرم و جیر» و رنگ‌های بین قهوه‌ای خاکی و قرمز گرم بهترین انتخاب‌ هستند. وقتی کیف می‌خرید، دقت کنید اندازه آن با جثه‌تان متناسب باشد؛ یعنی اگر ریزنقش هستید، کیف کوچکتر و اگر درشت‌هیکل‌ هستید، کیفی بزرگتر انتخاب کنید. اگر جثه شما و کیفتان خیلی با یکدیگر هماهنگ نباشند، ریزی و درشتی شما بیشتر به چشم می‌آید.