به نوشته مردم سالاری،با تحقيقات مقدماتي ماموران کلانتري، متهم صراحتا به چندين فقره کيف قاپي با خودرو اعتراف کرد که بلافاصله هماهنگي هاي قضايي لازم با قاضي کشيک دادسراي ناحيه ۲۷ تهران انجام و ماموران کلانتري در بازرسي از مخفيگاه متهم موفق به کشف مقاديري اموال مسروقه و متعلق به افراد غيربويژه تعداد زيادي کيف هاي زنانه و مردانه شدند.


با توجه به کشف اموال مسروقه متعلق به افراد غیر و احتمال افزایش دیگر جرایم ارتکابی، به دستور آقای شاهنگیان، دادیار شعبه اول دادسرای امور جنایی تهران، متهم جهت انجام تحقیقات تخصصی در اختیار تیم مبارزه با کیف قاپی پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات در پایگاه چهارم، کارآگاهان در اولین مرحله از تحقیقات به بررسی سوابق مجرمانه متهم پرداخته و اطلاع پیدا کردند که " محمد. ب "(۲۵ ساله) یکی از مجرمان سابقه داری است که پیش از این نیز طی سال های ۸۷،۸۸ و ۸۹ به اتهام موادمخدر و سرقت دستگیر و روانه زندان شده و برادر وی نیز در حال حاضر به اتهام موادمخدر در زندان به سر می برد.

در ادامه تحقیقات و با توجه به اعترافات متهم در خصوص کیف قاپی و همچنین اموال مسروقه بدست آمده از مخفیگاه متهم، کارآگاهان پایگاه چهارم با جمع بندی پرونده های مشابه موفق به شناسایی تعدادی از مالباختگانی شدند که توسط سرنشین خودرو پراید به رنگ های مختلف سفید، مشکی و نقره ای در مناطق شرق تهران بویژه در سه منطقه " پاسداران "، " نارمک " و " تهرانپارس " مورد سرقت و کیف قاپی قرار گرفته بودند که با حضور مالباختگان در پایگاه چهارم، متهم از سوی تعدادی از این افراد مورد شناسایی قرار گرفت.

خانم جوانی پس از شناسایی متهم به کارآگاهان گفت: " در روز یازدهم دی در حال عبور از وسط خیابان در منطقه تهرانپارس بودم که متوجه نزدیک شدن یک دستگاه پراید سفید رنگ یه سمت خود شدم; در لحظه ای کوتاه و برای آنکه با این ماشین تصادف نکنم، چشمانم به سمت راننده آن خیره شد و بدون آن که انتظار آنرا داشته باشم ناگهان راننده پراید در حالیکه یکی از دستانش را در کنار پنجره ی ماشین قرار داده بود، اقدام به سرقت کیف همراه من و متواری شدن از محل کرد;

در آن لحظه من تنها موفق به برداشتن شماره پلاک خودرو شدم ". با بدست آمدن اطلاعات جدید در خصوص خودروهای استفاده شده در کیف قاپی ها و همچنین اعتراف صریح متهم به سرقت خودروهای پراید جهت کیف قاپی، کارآگاهان پایگاه چهارم با بررسی سوابق خودروهای سرقت شده مشابه موفق به شناسایی تعدادی از خودروهای کشف شده توسط پلیس شدند که متهم هر بار پس از سرقت این خودروها، اقدام به کیف قاپی کرده و پس از ارتکاب چندین فقره کیف قاپی و سرقت لوازم داخل خودرو با رها کردن خودروهای مسروقه اقدام به سرقت خودروی جدید کرده بود.

سرهنگ کارآگاه رضا موذن، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در ادامه اعلام این خبر گفت: در ادامه تحقیات کارآگاهان پایگاه چهارم مشخص شد که متهم به علت اعتیاد شدید به مصرف شیشه اقدام به سرقت و کیف قاپی کرده و اموال مسروقه را نیز به دو پسرعمه خود به اسامی امیر. چ(۲۶ ساله) و محمدرضا. ر(۲۱ ساله) فروخته است که بلافاصله این دو نفر به اتهام خرید اموال مسروقه در منطقه خاک سفید شناسایی و دستگیر شدند و در بازرسی از مخفیگاه آنها نیز مقادیر دیگری از اموال مسروقه کشف شد.

سرهنگ رضا موذن، در پايان اين خبر با اشاره به اين موضوع که بيش از ۹۰ درصد مالباختگان شناسايي شده در اين پرونده از ميان بانوان هستند، گفت: از کليه شهرونداني که بدين شيوه و طي ماه هاي اخير در مناطق شرق تهران بويژه در تهرانپارس، نارمک و پاسداران مورد سرقت به شيوه "کيف قاپي توسط سرنشين يک دستگاه خودرو" قرار گرفته اند دعوت مي شود تا جهت شناسايي متهم و طرح پيگيري شکايات خود به پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در سيدخندان، خيابان ابوذر غفاري، جنب کلانتري ۱۲۰ سيدخندان مراجعه کنند.