عارضه‌ای که مردان بالای ۴۰ سال را درگیر می‌کند!

حمید پدرام متخصص ارتوپدی درباره بیماری دوپویترن،‌گفت: سندروم دوپویترن بیماری مربوط به بافت همبند زیر پوستی است که در اثر ابتلای آن به تدریج پوست کف دست، گاهی اوقات کف پا شروع به سفت و ضخیم شدن کرده و بیشتر انگشتان اشاره چهار و پنج دست را درگیر می کند.

وی درباره علل بیماری دوپویترن گفت: علت بروز این بیماری هنوز مشخص نیست و به همین دلیل به عنوان نوعی سندروم معرفی می شود، اما برخی عوامل در بروز سندروم دوپویترن تاثیر گذار هستند از جمله ژنتیک، استعمال الکل و دخانیات، ابتلا به دیابت یا داشتن شغلی که به دستان فشاری زیاد وارد می کند.

این متخصص ارتوپدی با اشاره به علائم سندروم دوپویترن ادامه داد: در اکثر موارد این بیماری بدون درد است و باعث بروز نوارهای ضخیم یا توده های سفتی مانند پینه در پوست به وجود می آید، که در مراحل پیشرفته کارکرد فرد را دچار مختل می کند.

پدرام سندروم دوپویترن را در مردان بالای ۳۰ یا ۴۰ شایع تر از خانم ها دانست.

وی درباره درمان سندروم دوپویترن گفت: در صورت خفیف بودن سندروم دوپویترن برای بیمار پماد، نرمش خانگی یا فیزوتراپی تجویز می‌شود، و در صورت بهبود نیافتن بیماری مرحله لیزر درمانی و در برخی موارد گرما درمانی صورت می گیرد، در مرحله آخر اگر شدت خمیدگی به حدی بود که مانع فعالیت های روزمره فرد باشد، جراحی توصیه خواهد شد.

این متخصص ارتوپدی بیان کرد: برای جلوگیری از پیشرفت بیماری، بیماران نباید فشار زیادی به دستان خود وارد کنند.