تلاش دشمن برای کمرنگ جلوه دادن یوم الله ۱۳ آبان

سمیرا کریم‌شاهی ، عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران  اظهار کرد: 13 آبان امسال از جنبه‌هایی هم برای ما و هم دشمنان انقلاب متفاوت است، آمریکا زمان اعمال دور دوم تحریم‌های خود را در این تاریخ قرار داده که تقارن این اقدام ظالمانه با روز استکبار ستیزی قابل توجه است.

وی گفت: دشمن از اینکه خوی طاغوتی و استکباری‌اش را به مردم یادآوری کند واهمه دارد، به همین جهت در پی کمرنگ جلوه دادن یوم الله ۱۳ آبان است، در خصوص راهپیمایی عظیم روز اربعین نیز همین‌گونه بود.

کریم‌شاهی ادامه داد: در این تجمع میلیونی مردم فارغ از تفاوت ها، در پاسداشت ارزش های نهضت حسینی، همچون ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار، هم‌پیمان هستند، همگان شاهد بودیم چه تلاش های حقیرانه ای شد تا میان ملت ایران و عراق آتش دشمنی افروخته شود تا این پدیده عظیم تحت الشعاع قرار بگیرد که به مدد حضرت سیدالشهدا ذره ای از شکوه این حماسه کاسته نشد.

تلاش بی سرانجام آمریکا برای براندازی جمهوری اسلامی ایران

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در خصوص دور جدید تحریم ها که قرار است از ۱۳ آبان آغاز شود، گفت: مسئولین بخصوص دستگاه دیپلماسی نباید برای خنثی سازی اثر تحریم ها صرفا به بسته ساز و کار اروپای‌ها امید ببندند، دستگاه دیپلماسی باید خود ابتکار عمل را بدست گرفته و برای مسائل ایران در صحنه بین الملل و منطقه بدون امید بستن به چند کشور خاص چاره جویی کند.

کریم‌شاهی بیان کرد: با توجه به بد عهدی آمریکایی‌ها، نامطمئن بودن اروپا و از طرفی تحرکات مختلف در منطقه که هیچکدام بی‌ارتباط با کشورمان نیست، دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پویایی مضاعف را می‌طلبد.

این فعال دانشجویی بیان کرد: ما در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم، رخدادی که هیچکدام از دشمنان ما مایل نیستند رقم بخورد و کشور این سالروز را به خود ببیند، آمریکا به کمک همپیمانانش در منطقه مدت‌هاست در تلاش هستند کشورمان را با حربه‌های مختلف از پا بیندازند اما با عنایت خداوند هر بار به بن بست رسیده اند.

ضعف ایران، آرزوی آمریکا و متحدانش است

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران گفت: روز استکبارستیزی امسال از این جنبه نیز می‌تواند مهم باشد و باید برای مردم این خیانت های اخیر شرح داده شود، اینکه آمریکا قابل اعتماد نیست و ذاتا با ایران دشمنی دارند نباید در سطح شعار و حرف باقی بماند، دشمنی های آمریکا آنقدر در حال تکرار است که نیاز به بازگویی تاریخچه‌ آن نیست. با بررسی همین چند سال اخیر به انبوهی از اسناد و شواهد می‌رسیم. تنزل ایران از عزت به ذلت رویای شبانه روزی آن‌ها و متحدانشان از جمله آل سعود و رژیم غاصب صهیونیستی است.

کریم‌شاهی در پایان با بیان اینکه چهل سالگی انقلاب را با قدرت جشن می‌گیریم، اظهار کرد: از این منظر تشکل های دانشجویی ظرفیت خوبی را دارا هستند تا مانند دانشجویانی که لانه جاسوسی را بر ملا و دست آهنین آمریکا را آشکار کردند، خیانت ها و ظلم های زمان کنونی را شفاف سازی کنند. ۱۳ آبان و سالروز استکبار ستیزی یکی از بهترین فرصت ها برای انجام این امر می‌باشد.