دستگیری سارق زن مانتو‌ها در شرق پایتخت

سرهنگ رسول بهرامی رئیس کلانتری ۱۲۸ تهران‌نو اظهار کرد: در پی اعلام چندین شکایت مبنی بر سرقت مانتو از فروشگاه‌های مانتوفروشی در محلات تهران نو و نیروی هوایی، بررسی موضوع در دستور کار مأموران کلانتری 128 تهران نو قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی دوربین‌های مداربسته و تحقیقات میدانی مشخص شد سارقان فروشگاه‌هایی را که فاقد گیت کنترلی هستند، انتخاب می‌کنند و به صورت 3 نفره وارد محل می‌شوند و 2 نفر از آن‌ها فروشنده را سرگرم می‌کنند و سارق اصلی که یک زن ۴۳ ساله است در یک لحظه و بدور از چشم افراد حاضر در فروشگاه چند عدد مانتو را برداشته و زیر چادر خود می‌گذارد و از فروشگاه خارج می‌شود.

سرهنگ بهرامی گفت: با بررسی مأموران پلیس مشخص شد که سارق سابقه‌دار است و در گذشته نیز به جرم سرقت از فروشگاه‌ها به زندان افتاده و با تشکیل باندی شامل دو زن 34 و 39 ساله که از همسایگان قدیمی وی بودند، به سرقت از فروشگاه‌ها اقدام می‌کردند.

وی افزود: پس از هماهنگی‌های قضایی، مخفیگاه متهمه توسط پلیس شناسایی و طی یک عملیات وی در یکی از محلات شرق پایتخت، دستگیر شد.

رئیس کلانتری ۱۲۸ تهران‌ نو تصریح کرد: متهمه اصلی پرونده در بازجویی‌های پلیس اعتراف کرد که مطلقه است و به همراه دو دوست مطلقه‌اش در ساعات عصر با شناسایی و انتخاب فروشگاه‌های فاقد تجهیزات امنیتی پیشگیرانه سرقت در شرق تهران، با شیوه حواس پرانی متصدیان فروشگاه‌ها نسبت به سرقت مانتوها اقدام می‌کرد.

وی در ادامه اظهارات متهمه گفت: متهمان هر دو روز یکبار به دو فروشگاه مراجعه می‌کردند و در عصر‌های پنج شنبه و جمعه به چندین فروشگاه دستبرد می‌زدند که معمولا در هر بار سرقت، ۵ یا ۶ مانتو را دزدیده و هرکدام را به قیمت ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان به مالخری می‌فروختند.

سرهنگ بهرامی با بیان اینکه متهمان با توجه به اعتیاد شدید مبالغ بسیاری از درآمد‌های خود را صرف مصرف شیشه و هروئین می‌کردند، بیان داشت: تلاش جهت دستگیری همدستان وی ادامه دارد و متهمه با قرار قانونی روانه زندان شد.