به گزارش فارس، در اوایل بهمن ماه سال جاری اطلاعاتی به معاونت مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبنی بر این که تعدادی از شهروندان تهرانی در یکی از ساختمانهای خیابان ایرانشهر (محدوده خیابان کریمخان) در زمینه جابجایی کالا فعالیت های مشکوکی دارند واصل شد.

در ابتدا و با انجام هماهنگی‌های پلیسی، کارآگاهان مبارزه با قاچاق کالای پلیس آگاهی تحقیقات نامحسوسی را به صورت شبانه‌روزی در این زمینه انجام دادند و در ادامه پس از احراز صحت موضوع و طی هماهنگی با دادسرای ناحیه ۲۰ تهران با مجوز قضایی صادره از سوی حیدر ایزدی دادیار شعبه دوم این دادسرا در تاریخ ۱۵ بهمن ماه اقدامات عملیاتی و پلیسی با همراهی عوامل سازمان صنعت و تجارت استان تهران با ورود به این ساختمان به مورد اجرا گذاشته شد.

در ورود به این محل مشخص شد عوامل دست اندر کار متواری بوده لذا با هماهنگی قضایی با قاضی پرونده مبنی بر دق الباب یا فک قفل در ورودی، کارآگاهان وارد ساختمان شده و مقادیر انبوهی لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی ازجمله رنگ مو، لوازم آرایشی و … بدون مجوز کشف و ضبط شد. در بازرسی و شمارش کالای کشف شده تعداد ۲۴۳۲ کارتن به وزن تقریبی ۱۸ تن لوازم آرایشی و بهداشتی کشف شد.

در بررسی و کار کارشناسی بعدی معلوم شد اغلب این اقلام مشابه یک مارک معتبر خارجی اما در واقع کالا تولید کشور چین و تقلبی است.

در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد مالک کالاها فردی به نام ماهرالحریری تبعه یک کشور خارجی است. در اقدامات پلیسی این فرد شناسایی و در تاریخ ۱۶ بهمن ماه دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال داده شد.

متهم در اعترافات خود گفت از این واحد مسکونی به عنوان دفتر کار و پخش کالای قاچاق و نیز انبار استفاده می‌شد که در ادامه مکان دیگری در روستای احمدآباد در محدوده کهریزک به عنوان محل اصلی انبار کالا شناسایی شد.

کارآگاهان با شناسایی این مکان و با اخذ مجوز قضایی از این محل نیز بازدید و تعداد ۳۰۰۰ کارتن دیگر از کالای مشابه قبلی کشف شده به وزن ۲۰ تن کشف و ضبط کردند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: پرونده به همراه متهمان در اختیار مقام قضایی است که در رسیدگی اولیه از سوی قاضی پرونده نزدیک به یک میلیارد تومان جریمه نقدی برای متهم اعلام شده است.

وی در خصوص ورود کالای خارجی قاچاق گفت: تجربه پلیسی ثابت کرده است که کالای خارجی قاچاق به ویژه در بحث لوازم آرایشی و بهداشتی و دارویی که با سلامت شهروندان ارتباط مستقیم دارد، اغلب تقلبی و غیر بهداشتی بوده که در کشف این اقلام نیز بررسیهای اولیه سازمان مربوطه همین مسئله را گواهی میکند که تحقیقات بیشتر در این خصوص ادامه دارد. لذا ضمن توصیه به شهروندان جهت دقت و اطمینان از این گونه اقلام، درخواست میشود هرگونه اطلاعات خود را در باره فعالیت افراد در تولید اقلام غیر استاندارد یا قاچاق انواع کالای خارجی به ویژه دارو و لوازم آرایشی بهداشتی؛ به پلیس اطلاع دهند.